gana - 26-12-2005 kl 15:20
Baklengs budskap til underbevisstheten
Beskjeder du ikke ellers legger merke til, kan fanges opp av ditt underbevisste. Denne skumle påvirkningen kan få deg til å kjøpe popcorn og brus -
eller ta dop og dyrke Djevelen.
Les hele saken: http://www.forskning.no/Artikler/2005/november/1130415054.77
.
Everaldo - 3-1-2006 kl 02:04
Takk for den. Jeg er en av de som har trodd på myten om baklengs maskering og skjulte budskapers påvirkningskraft. Senest for noen måneder siden leste
jeg om, og så med egne øyne, skjulte seksuelle bilder i et populært spill. Det ble skrevet om dette i media. Dette er selvsagt uansett en uting, og
forteller nok om de som står bak til å la vær å kjøpe mer fra dem. Men det er litt beroligende at slikt ikke påvirker oss på den måten også jeg har
latt meg forlede til å tro.
Det skulle forresten være nok av eksplisitte, åpne og klare budskap å beskytte seg for og ta avstand fra. Det er sannelig ikke vanskelig å få øye på
Antikristens ånd hvor enn man ferdes i dag: Hør på radio, se på TV, les i avisen, hør på musikk, ... Ser ikke ut til at Antikrist er så opptatt av å
skjule sitt budskap, akkurat. Å lete etter skjulte budskap, når man kanskje må tøye fantasien vel langt for å i det hele tatt "finne" noe, blir på en
måte å ikke se skogen for bare trær. Det du trenger å se, og det som påvirker deg aller mest, det ligger der helt i dagen.
Lance - 3-1-2006 kl 13:21
Bare fordi noen kommer og sier at det ikke er noe i det, tror jeg ikke blindt på det heller, selv om jeg har studert reklame og markedskommunikasjon
og vet hva som blir sagt om denne gamle teorien. At det kan ha en mikroskopisk effekt tror jeg ikke at vi bør avfeie.
Når det gjelder baklengs budskap i musikk tror jeg ikke at det vil få noen til å tilbe djevelen - de som hører på slikt har ALLEREDE latt seg påvirke
og binde av ham.