Apologetisk Forum

Vitenskapen på sporet av Gud?

gana - 12-9-2005 kl 15:24

Gudelig meditasjon ser nå i alle fall ut til å funke bedre enn annen meditasjon :)
Les mer her.


.

[Redigert den 12-9-2005 av gana]

Jes - 12-9-2005 kl 16:49

Hej gana!
Jeg tror der virkeligt er noget om snakken i det følgende citat:
Sitat:
Opprinnelig postet av gana
Gudelig meditasjon ser nå alle fall ut til å funke bedre enn annen meditasjon :)
Les mer her.


.
Mvh. Jesper

gana - 12-9-2005 kl 17:54

Sitat:
Opprinnelig postet av Jes
Hej gana!
Jeg tror der virkeligt er noget om snakken i det følgende citat:
Sitat:
Opprinnelig postet av gana
Gudelig meditasjon ser nå alle fall ut til å funke bedre enn annen meditasjon :)
Les mer her.


.
Mvh. Jesper

Egentlig så er det vel sånn - ifølge Skriften - at vi alle kan få en viss forståelse for at det må finnes en Gud bare ved å være bevisst indre og ytre åpenbaring i samvittighet og skaperverk.

Paulus har noe å si om dette:
"For det en kan vite om Gud, ligger åpent for dem; Gud selv har åpenbart det. For hans usynlige vesen, både hans evige kraft og hans guddommelighet, har menneskene helt fra skapelsen av kunnet se og erkjenne av hans gjerninger. Derfor har de ingen unnskyldning. De kjente Gud, men likevel gav de ham ikke den ære og takk som Gud skal ha. Med sine tanker endte de i tomhet, og det ble mørkt i deres uforstandige hjerter."
(Rom 1, 19 - 21).


.



[Redigert den 12-9-2005 av gana]

TheCreationist - 11-3-2006 kl 15:38

Desverre sant at folk mister sin viten fordi de fra før ser bort i fra Gud.:(Hvordan KAN noe annet enn Gud være svaret på hvordan alt ble til? Alt er jo SÅ komplisert laget! (Nå mener jeg mikro-kosmos) Hvert eneste atom er komplisert.

"Mens de erklærte seg for å være vise, ble de uforstandige" Rom 1.22