Opprinnelig postet av ehasting
Hvorfor sluttes alle trådene rundt William Branham med at Lance poster.. og deretter ingen svar? Er det ingen som klarer å si imot? Jeg leser
intressert. .men får INGENTING ut av debatten når det virker som den parten som kom med innslaget, ikke svarer.
Syns det er vanskelig å dømme om hva som er riktig og hva som er galt i denne jungelen av Menn med åndsgaver... Det er veldig bra å se utsagn som
evnt. er ubibelske som vil kunne gi et helhetsbildet av personen. Men det blir for vanskelig å dømme uten god kunnskap om personen.
Jeg har hørt en tale (dog 3 timer), av denne mannen og utifra det han sa så syns jeg det var en fin preken, jeg kunne ikke direkte finne noe
ubibelsk.. men det kan så være min dårlige bibelkunnskap. Jeg hørte på dette som en helt vanlig preken, fra en helt vanlig kristen person i ledelse
av ånden. (jeg hadde ingen bakgrundskunskap om hvem W.Br var.. har faktisk aldri hørt om han før).
Men jeg har blitt lurt før... Er jeg på vei til å bli lurt igjen? Hva er de største punkene som faller imot W.Br? Jeg er alltid litt suspekt når
folk begynner å følge etter folk, fordi personen angivelig skal ha noen ekstra nådegaver, eller angivelig være utpekt av Gud. Guds ord er gitt til
alle. En menighet blir utrusted igjennom nådegaver (profetisk tale så mye som helbredelse), menigheten som enhet får det den trenger... og manualen
(Bibelen) ligger der urokkelig og forteller oss hvordan... så hvorfor skulle man hive seg etter en profet fra Usa, kina, japan eller kongo for å kunne
vandre med Jesus? Men jeg kan jo virkelig ha feil på dette også.
Egil |