Trudde det med Paven var at han skulle være av blodslinjen til (Peter?).Gunnar - 1-4-2005 kl 19:05
Hei Thomas.
I følge katolsk tro styrer Kristus kirken gjennom pavene og bispekollegiet. Gjennom en ubrutt rekke med ordinasjoner som utgjør den apostoliske
suksesjon, sies paven å være Peters direkte etterfølger.
Jeg tror det er Benny Hinn! Gunnar - 6-4-2005 kl 23:24
He he...
Hinn har jo vist mange "Pave tendenser", med "bannbuller" (Forbannelser over folk) og det ene med det andre, så han er jo godt "kvalifisert" til å
være pave da.. Andante - 7-4-2005 kl 17:40
Sitat:
Trudde det med Paven var at han skulle være av blodslinjen til (Peter?).
Ettersom alle pavene og pavekandidatene skal være menn som lever i sølibat, så blir det ikke mye blodslinje av det Lionheart - 13-4-2005 kl 09:38
Noe blodslinjer har det likevel vært.
I middelalderen var det ikke uvanlig at en pave ble far til den neste...
Hehe... ja, jeg bestilte "Ulver i fåreklær" og jeg synes den var svært bra og opplysende, selv om jeg ikke var enig i alle kommentarene til
pinsevenn-pastoren som snakket innimellom.
Benny Hinn er mer positiv til DKK enn jeg hadde trodd. "I love the Catholic Church with all my heart" sa han til en erkebiskop tidligere i år. Han
uttalte også at han hadde snakket med høye ledere i hierarkiet i DKK og at det sto med ham og korstoget hans.
Det forundrer meg hvor nær tilknytning han har til DKK, og dersom han hadde døpt seg og blitt katolikk er han vel valgbar
Det samme begjæret etter penger og rikdom finner vi i alle fall hos både Benny Hinn og DKK. "I'm sick and tired of hearing about streets of gold in
Heaven, I want it now!" (fritt sitert etter hukommelsen)