Opprinnelig postet av Solani
.......
Som nevnt innenfor adventismen og evt. smiths venner ville nok mye av disse konklusjonen vekke reaksjoner til anstøt.
For disse fremhever jo nettopp viktigheten at Jesus var kommet i syndig kjød - sarx.
Nå trenger jeg ikke en forklaring på akkurat denne problematikken, jeg mener den er omhandlet på en god måte over som belyser dette. Men jeg er klar
over at synspunktene, og utlegningen over ville bli stemplet med følgende skriftsteder fra Johannes brever:
1Jo 4:2 På dette skal I kjenne Guds Ånd: Hver ånd som bekjenner at Jesus er Kristus, kommet i kjød, er av Gud;
1Jo 4:3 og hver ånd som ikke bekjenner Jesus, er ikke av Gud; og dette er Antikristens ånd, som I har hørt kommer, og den er allerede nu i verden.
2Jo 1:7 For mange forførere er gått ut i verden, som ikke bekjenner at Jesus er Kristus, kommet i kjød; dette er forføreren og Antikristen.
La meg bare ha det sagt at jeg ikke påberoper dere under denne kategorien, at jeg stempler dere med å bruke disse skrifstedene, men er det noen av
dere som har en forklaring på hvilken teologi/doktrine som disse skritstedene ville treffe midt i ryggmargen?
Som tidligere adventist, på linje med Willy, har vi møtt akkurat disse skriftstedene som "bevis" for at å hevde at hvis Jesus ikke hadde syndig natur,
så ville en falle under denne kategorien som fornekter at Jesus kom i kjød - dvs. syndig kjød.
Jeg ser helt klart et stort problem med å hevde noe slikt, men samtidig ser jeg ikke klart noen doktrine/teologi å "henge" dette på.
Er der noen som tør å begi seg ut på en forklaring hva det sikter til, at noen fornekter at Jesus Kristus er kommet i kjød, og dermed har del i
antikristens ånd?
.......
|