Apologetisk Forum

Benny Hinn og Lionheart

Abelard - 7-2-2005 kl 02:11

Du skriver at et innlegg du skrev på GT for svært lenge siden var altfor preget av Benny Hinn, kan du konkret peke på hva som var galt?

link

mvh

A.

Ja det kan jeg

Lionheart - 19-2-2005 kl 05:02

Jeg hadde galt fokus. Mitt fokus var på en ånd som Benny Hinn kaller "Den Hellige Ånd" og dens manifestasjoner, som jeg i dag vet ikke er fra Gud.

Herren har i Sin suverene og uendelige nåde spart meg for det jeg i min uforstand og dårskap bad om å få ta del i.

Sitat:
2: DHÅ lengter svært etter deg! alt du trenger å gjøre, er å si til Ham: Dyrebare Hellige Ånd, Du er velkommen i mitt liv. DHÅ er en gentleman, skjønner du. Han trenger Seg ikke innpå, og vil ikke komme inn i ditt liv før du ber Ham om det. DHÅ er ofte glemt av kirken i dag, selvom Han er selve drivkraften i den. kirken er ingenting uten Guds Ånd.


Det som står her er i og for seg greit nok, men de som kjenner til Hinns ordbruk og forkynnelse kjenner lett igjen påvirkelsen. Tenk å si til en kristen at Den Hellige Ånd ikke er i livet hennes! Det er jo Guds Ånd som gjør oss i stand til å sette vår lit til Jesus som eneste Frelser! Selvom det ikke kommer 100% klart til uttrykk her, holdt jeg på å gå inn i trosbevegelsen på dette tidspunktet, men jeg ble nådig bevart og beskyttet.

Sitat:
bare be til Faderen og si "Herre, nå overgir jeg meg helt til Jesus, hele mitt liv til Din vilje" og Han vil fylle deg helt opp med Sin Ånd. du vil kanskje ikke merke noe følelsesmessig, men du kan også alltid snakke med Den Hellige Ånd om allting. men det er også viktig å ivareta forholdet mellom dere.


Den Hellige Ånd setter ALDRI fokus på Seg Selv. Han setter fokus på Jesus, for Guds Ånd tar av Jesu ord og forkynner for oss. Han herliggjør Jesu navn og gjør slik at vi priser Herren Jesus og gir Ham ære. Når vi har fokus på Jesus som død for våre synder og gjenoppstått og levende for Gud i all evighet, da jobber Guds Ånd med oss. Guds Ånds arbeid er ikke først og fremst med følelser, men med at vi skal komme til Jesus med våre synder og byrder, konsekvensene av vår synd. Så vil Han rense oss for all synd med Sitt blod.

Benny Hinn er en falsk profet, som vi har diskutert mange ganger her i forumet, og som er veldig tydelig for den person som med et oppriktig hjerte søker Guds vilje og sannheten.