Opprinnelig postet av wbrochs
Sitat: | Opprinnelig postet av IHS
Vel, disse innleggene går litt i sirkel
Pontifex_maximus]Pontifex Maximusm - Opprinnelig betegnelse på høyestepresten i Romerrikets gamle religion.[
Pontifex Maximusm - Ble derfor også betegnelse på "høyestepresten" i Romerrikets nye religion, Kristendommen etter år 313
Poenget med det hele var å erstatte både den jødiske og romerske religion med en ny religion, Kristendommen. Derfor ser det ut som det gjør den dag i
dag.
|
Nå er ikke jeg så kunnskapsrik når det kommer til Pontifex Maximus, men jeg fant i alle fall en Internett side jeg fant interessant, men som hver
enkelt må avgjøre sannhetsgehalten i:
http://www.mensviventer.no/mvv4/pontifex.htm
Jeg kopierer inn bare siste avsnitt fra artikkelen:
"AVGUDSKRISTENDOM"?
Katolikker er bedratte mennesker som Gud elsker og som alle kristne må søke å hjelpe med Bibelens frelsesbudskap. Men de kan ikke frelses mens de
tilber Baal (Satan), lar avdøde mennesker være deres talsmenn fremfor Gud og bekjenner sin synd til et syndig menneske og ikke til Jesus - synderens
venn.
De må ledes ut av Babyon, men de vil selvfølgelig aldri se nødvendigheten av det, før de blir fortalt hvorfor og hvordan den kirke og lære de følger
er hedenskapets Babylon.
Vi omtaler her en stor prosent av alle kristne på jorden. Vil ikke du være med å gi dem en sjanse?
Ordet "Pontiff" kommer fra ordene pous (bro) og facio (Å lage, produsere). Med andre ord, brolageren eller brobyggeren. Konge- presten i hedenskapet
ble regnet å kunne ta mennesker over broen mellom dette og det evige livet.
På et tidspunkt var mitraismen, Roms dominerende religion. Øverstepresten ble kalt Pater Patrum, fedrenes far. Fra denne hedenske tittel kommer
uttrykket papa eller pave. Mitraismens far hadde engang Rom som hovedsete. I dag er den samme byen, hovedsete for den katolske kirkes overhode og
øversteprest.
Omtrent alle detaljene i pavens ulike symbolfylte kledninger, er nøyaktige kopier av hedenske kledninger. Symbolene formidler tro og ideologi.
Paven er ikke Jesu Kristi vikar. Han er øversteprest for hedenskapet som har stått Gud imot helt fra Nimrods tid.
Den katolske kirke er ikke en kristen kirke, men representerer en hedensk avgudsreligion.
Denne Satanreligionen skal og har forført den kristne verden. Hva Gud har å si om denne makten, og hva han har tenkt å gjøre med den, finner du bl.a.
beskrevet i Åpenbaringsboken i Bibelen. Å være bekjennende kristen - og samtidig likeglad angående konklusjonene denne artikkelen trekker, er umulig.
|