Gode Ord
For de som en gang er blitt opplyst, som har smakt den himmelske gave og har fått del i Den Hellige Ånd, og har smakt Guds gode ord og den kommende
verdens krefter og så faller fra, de kan umulig igjen fornyes til omvendelse, siden de på nytt korsfester Guds Sønn for seg og gjør ham til offentlig
spott. (Heb.6.4-6)
Se dager kommer, sier Herren, da jeg vil oppfylle de gode ord jeg har talt om
Israels hus og Judas hus. (Jer.33.14)
For så sier Herren: Når sytti år er gått for Babel, vil jeg se til dere og oppfylle for dere mitt gode ord, at jeg vil føre dere tilbake til dette
sted. (Jer.29.10)
Den som er vis i hjertet, blir kalt forstandig, og gode ord fremmer lærdom. (Ord.16.21)
De svarte ham: Hvis du vil være vennlig mot dette folket og føyer dem og gir dem gode ord, så vil de være dine tjenere for alle tider. (2.Krøn.10.7,
1.Kong.12.7)
Lovet være Herren, som har gitt sitt folk Israel ro, slik som han lovte! Ikke et ord er blitt til intet av alle de gode ord han talte ved sin tjener
Moses. (1.Kong.8.56)
Men liksom dere har fått oppfylle alle de gode ord som Herren deres Gud har talt til dere, slik skal Herren la alle de onde ord bli oppfylt på dere,
inntil han har utryddet dere av dette gode landet som Herren deres Gud har gitt dere. (Jos.23.15)
Se, jeg går snart all jordens vei! Så skal dere da av hele deres hjerte og av hele deres sjel kjenne at ikke et eneste ord har slått feil av alle de
gode ord Herren deres Gud har talt til dere. De er alle sammen oppfylt for dere, ikke et eneste ord av det har slått feil. (Jos.23.14)
Ikke ett ord slo feil av alle de gode ord Herren hadde talt til Israels hus, det ble oppfylt alt sammen. Jos.21.45. |