Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
 Sider:  1  2    4
Forfatter: Tittel: Mary Katryn Baxter og "En Gudommelig åpenbaring av Helvete"
k-mann
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 504
Registrert: 28-4-2004
Bosted: Stanghelle
Brukeren er frakoblet

Humør: Håpar ikkje det er Faderen , Sonen eller Anden de snakkar om... ;)

[*] opprettet den 24-1-2006 kl 22:03


Sitat:
Opprinnelig postet av Lance
Sitat:
Opprinnelig postet av Kristnerd
Sitat:
Opprinnelig postet av Jes
Jeg fandt dette interessante link Caplex nettlesikon om Gehenna.
Mvh. Jesper


Jeg vil gjengi det som står på i Caplex her:

Gehenna, gr. form av hebr. ge' Ben-Hinnom, "Hinnoms sønns dal" el. bare "Hinnom-dalen", som lå sør for Jerusalem. Offersted for guden Molok. Senere ble dalen erklært uren og brukt til avfallssted for bl.a. lik av forbrytere (2 Kong 23,10; Jer 7,32). I NT brukes G. om stedet der de ugudelige straffes etter dommen.


Var det ikke slik at de lot barna gå gjennom ild for avguden Molok?


Det gjorde dei sikkert. Eg kjenner ikkje til detaljane, men veit at dei pleide å ofre barn til Molok. Seinare vart dette ein avfallsplass.

PS! Dette har kanskje ikkje noko med saka å gjere, men i den katolske bloggen Pontifications står det ein artikkel om Molok og abort; Moloch in the Episcopal Temple. Den har ein bakgrunn i ein parodi av ein gammal kjent kristen barnesang:

Jesus calls the children dear,
“Come to me and never fear,
For I love the little children of the world;
I will take you by the hand,
Lead you to the better land,
For I love the little children of the world.”

Jesus loves the little children,
All the children of the world.
Red and yellow, black and white,
All are precious in His sight,
Jesus loves the little children of the world.


Parodien -- som ikkje er "fin og vakker" (men det er vel heile poenget at den ikkje skal vere det) -- er slik:

Moloch loves the little children,
All the children of the world.
Red and yellow, black and white,
In his belly burning bright,
Moloch loves the little children of the world.


mvh




«På korset åpenbarer Jesus Gud for oss. Det
er en Gud som lider med oss, som går inn i vår
smerte. Han tar på seg smerten og forvandler
den.»

– Anselm Grün, Benediktinerabbed
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lionheart
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1041
Registrert: 25-1-2004
Bosted: Bergen, Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 17-3-2006 kl 17:34


så Jesu egne ord om ilden som aldri slokner, marken som ikke dør osv er bare ting Han Selv har arvet fra Molok-tilbedernes tid da?



Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

1Joh 4,10
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 25-4-2006 kl 14:57


Sitat:
Opprinnelig postet av Lionheart
så Jesu egne ord om ilden som aldri slokner, marken som ikke dør osv er bare ting Han Selv har arvet fra Molok-tilbedernes tid da?


Det er vel heller snakk om en ild vi ikke kan slukke. Herren kan slukke den når Han selv vil.

Om det så var at ilden aldri døde, vil det ikke si at menneskene i ilden aldri døde.

Herrens ild fortærer. Den utsletter.




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 13-5-2006 kl 19:38


For det første: Ingen av dere vet det nøyaktige og konkrete svaret, tror jeg. Men jeg liker å ta bibelen som den er. For det andre; Det har liten betydning for frelsen hva som vil skje med de som ikke tok imot Jesus etter dette livet. Faktisk, dersom vi sier at helvette ikke er evig, så gjør vi behovet for frelse mindre. Siden man jo slipper unna.. på en måte. Derfor; ta bibelen som den står. Verken dag eller natt i all evighet får de ro... de som havner der... Det får folk til å tenke alvorlig på det.

Ikke for å virke frekk eller bastant eller ekkel eller noe sånn, men dere bør jo passe dere for at dere ikke skal bli som Paulus sier; syk etter stridsspørsmål.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Soteria
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 172
Registrert: 11-3-2006
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 13-5-2006 kl 22:36


Vi vet ikke det konkrete svaret, nei. Vi må bare vente og se hvordan det blir.

I den forbindelse har jeg lyst til å peke på at det har skjedd et skifte av fokus.
Før moderne tid var det greit å skremme andre med helvete. I ekte forkynnelse er det viktig å fortelle om straffen som rammer synderne.
Som i den lange talen gjengitt av Siggen tidligere i tråden.
Den talen ble tydeligvis godt mottatt av tilhørerne dengang, og det dannet seg et rop om frelse og syndsforlatelse i deres indre.

Men nåtildags hører vi ikke slike taler!
Det er fordi den humanistiske og tilpassede troen har bestemt at slike taler er usmakelige og støtende. Moderne mennesker har nok ikke den hardhet og disiplin som er nødvendig for å tale slik, og heller ikke ta til seg denne talen.
Læren om helvete har blitt lagt i en skuff, på linje med doktrinen om at kristne skal skille seg ad fra verden og at vi må korsfeste vårt kjød. Når Hallesbye nevnes idag, omtales han som en mørkemann som heldigvis ble undertrykt. Men han var kanskje en helt?

Jeg skrev at slik tale idag oppfattes som støtende. Men skal ikke evangelisk forkynnelse nettopp være støtende, og vekke folk opp fra deres søvn slik at de handler?

Nå diskuterer folk helvete, men bare som et lærespørsmål. Det eneste som diskuteres er betydningen av "evig". Når alle argumentene har kommet på bordet, går folk hver til sitt igjen.
De finner ikke tid til å skremme andre med straffen, de bare analyserer den.

Men uansett om straffen er evig eller ikke; er det en alvorlig og smertefull straff. Jeg er sikker på at den er tilpasset etter hvor mye og grovt vi har syndet her på jorda, og at det kommer til å føles som den varer lenge.
Min erfaring er at de som mener at helvete er det samme som utslettelse, bokstavelig talt tar luven fra hele helvete.

De tenker: Jaja, de brant nå opp i Sodoma også, så det kan ikke være så farlig.
Hele bildet av helvete som noe farlig har forsvunnet, og dermed er man ikke redd for det lenger.
For Gud kan da ikke ønske seg at vi skal frykte?
Men jeg tror det er meningen at de ufrelste skal frykte for straffen, det er en del av vekkelsen. Adventistene bagatelliserer straffen når de bare snakker om hvor kort den kommer til å være.

Selvsagt skal vi ha fokus på kjærligheten, men det blir feil når vi aldri har fokus på straffen i helvete. Ikke annet enn som et ordinært og kjedelig lærespørsmål.

Vi vet at Kirken stadig har beveget seg i mer liberal og relativ retning, men til og med... Ja, jeg sier til og med frimenighetene, som tenker at de er så mye bedre enn Statskirken, har aldri noen taler om helvete. Jeg tror ikke at stedet nevnes i det hele tatt.
Og talene deres er jo ofte ment å være for ufrelste. Tenk deg hvis pastoren i din lokale frimenighet skulle gå opp på talerstolen og begynne og true med helvetes pinsler. Jeg tror at menigheten omtrent ville dåne i forskrekkelse, og om de ikke alt satt, ville beina ha sviktet under dem.

Folk har en for stor personlig stolthet til å høre på slikt. Og det er ikke bra.
I likhet med prestene i Statskirken, har prestene i frimenighetene nesten blitt reduserte til noen tannløse snilister, ute av stand til å tale hardt til noen eller noe.
Det gjelder vel generelt i samfunnet.
Bare i et dokumentarprogram om læstadianerne har jeg sett en noenlunde fyldig tale om syndens ondskap og straff.

Merker selv at folk som er født før ca. 1930 har en helt annen evne til å fortelle hvor skapet skal stå, hvis de synes at noe er galt så sier de det, gjerne på en hard måte. Disiplin var viktigere før, nå er det viktigst å unngå og såre noen.

Ja, dette å unngå og såre noen har tatt fullstendig overhånd i samfunnet, og også i menighetene.
Av og til blir vi spurt av ikke-kristne om vi tror de kommer til å ende i helvete, og vi snur oss forlegne bort. Men ikke mer... neste gang noen spør, kommer jeg til å hale fram den talen Siggen gjenga og lese den ildfullt for dem :rolleyes:
No more snilisme!

Hva synes egentlig dere andre om talen i Siggens innlegg?
Så ikke at noen kommenterte den. De gikk bare videre med debatten om varigheten av straffen.

Dette med å fokusere på om Gud er ond eller ikke... Vi tror ikke på en ond Gud selv om vi tror at ildsjøen eksisterer. Det er et valg hver enkelt må ta. Hvis man ikke vil tro på det som står i Bibelen, så får man vel forkaste den da. Tror kanskje at Gud vil at vi skal bruke Bibelen til å redde så mange som mulig fra straffen, og dermed er det naturlig å legge ut om straffens fæle natur. Hvis du vet at en bilist kjører mot et stup vil du ikke spare noe i beskrivelsen av det grusomme, og du vil ikke la noe hindre deg i å advare ham/henne. Om personen blir sint og skriver leserinnlegg mot deg, hva så? Har du ikke en plikt til å advare vedkommende?

Sitat:
Profeten skal åtvara dei gudlause
16 Då dei sju dagane var lidne, kom Herrens ord til meg, og det lydde så: 17 Menneske, eg set deg til vaktmann for Israels ætt. Når du høyrer eit ord frå min munn, skal du åtvara dei frå meg. 18 Dersom du ikkje åtvarar den gudlause når eg seier til han at han skal døy, dersom du ikkje talar til den gudlause og åtvarar han mot hans vonde ferd, så han kan berga livet, då skal han døy for si misgjerning. Men deg vil eg krevja til rekneskap for hans blod. 19 Men har du åtvara den gudlause, og han likevel ikkje vender om frå si gudløyse og si vonde ferd, då skal han døy for si misgjerning. Men du har berga livet.

20 Når ein rettferdig mann vender seg bort frå si rette ferd og gjer urett, då legg eg ein snåvestein i vegen hans; han skal døy. Har du ikkje åtvara han, skal han døy fordi han har synda. Ingen skal minnast dei rettferdige gjerningane han har gjort. Men deg vil eg krevja til rekneskap for hans blod. 21 Men har du åtvara den rettferdige og sagt at ein rettferdig mann ikkje må synda, og han så held opp med si synd, då skal han leva, fordi han lét seg åtvara. Og du har berga livet. (Esekiel 3)


Jesu forkynnelse skal vel være forbildet vårt, og om vi regner ut hvor mye han snakker om de troløses undergang (geitene på hans venstre side, ugresset, bonden som brenner opp det dårlige...at vi må skjære av våre lemmer for å unngå helvete), blir det sikkert en ganske stor prosentandel i forhold til hva som er vanlig nå. Det er ikke bra at vi idag er for stolte til å høre på en opprivende forkynnelse.
Bibelen sier at Gud står de stolte imot.

Ååå *gjesp* nå har jeg filosofert litt rundt dette emnet. Er det noe på TV tro :smilegrin:
Nei, vi moderne mennesker er nok ikke soldater i den grad det kreves av oss. Vi vil ikke lide, og vi vil helst ikke ut av godstolen. Tenker da ikke på alle de som har vært/er ute på misjonsmarken, men det er nok noe generelt bedagelig over den moderne homo sapiens.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
slappfisk
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 148
Registrert: 28-2-2006
Brukeren er frakoblet

Humør: ortodoks

[*] opprettet den 14-5-2006 kl 19:48


Sitat:
Opprinnelig postet av Soteria
Læren om helvete har blitt lagt i en skuff, på linje med doktrinen om at kristne skal skille seg ad fra verden og at vi må korsfeste vårt kjød. Når Hallesbye nevnes idag, omtales han som en mørkemann som heldigvis ble undertrykt. Men han var kanskje en helt?


Jeg mistenker at du har helt rett.

Vi diskuterte nylig Baxters bok på jesusonline.

Da kom jeg over Peters apokalypse, som angivelig ble brukt av de første kristne, og som beskriver fortapelsen:

Peters apokalypse
Les fra vers 20 og utover.

Kan vi lære noe fra dette dokumentet?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jes
Medlem
**




Innlegg: 84
Registrert: 16-5-2005
Bosted: Danmark
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 14-5-2006 kl 20:31


Hej Slappfisk!
Jeg kunne ikke finde det engelske ord for evig i det skriftafsnit du henviste til i dit sidste indlæg i denne tråd. Prøv at læse dette indlæg af wbrochs på dette link http://www.apologetisk.net/forum/viewthread.php?tid=438&... som er postet 12-3-2006 kl 22:31

Mvh. Jesper

[Redigert den 14-5-2006 av Jes]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
slappfisk
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 148
Registrert: 28-2-2006
Brukeren er frakoblet

Humør: ortodoks

[*] opprettet den 14-5-2006 kl 21:15


Sitat:
Opprinnelig postet av Jes
Hej Slappfisk!
Jeg kunne ikke finde det engelske ord for evig i det skriftafsnit du henviste til i dit sidste indlæg i denne tråd.


Jeg mente egentlig ikke å kaste meg inn i diskusjonen om betydningen av "evig". Det finnes andre tråder som er mer spesifikke for dette formål.

Jeg tenkte mer om Peters apokalypse kan gi oss litt mer svar på om denne typen bøker og vitnesbyrd (som Baxter's) er Guddommelig åpenbaring eller ikke.

Men siden du nevner det, så er vel et hint i vers 32:
32. And alongside of that cliff there was a place full of much fire, and there stood men who with their own hands had made for themselves carven images instead of God. And alongside of these were other men and women, having rods and striking each other and never ceasing from such punishment.

Ellers kan jeg ikke finne noe om straffens lengde.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
ydmyk
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 60
Registrert: 25-12-2007
Bosted: Kalde Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 4-1-2008 kl 03:58


Tenk litt over alle de mennesker som man hører om som ikke er kommet over til "lyset"
I programmer der mennesker opplever hjemmene deres er hjemsøkt av "personer" som levde der før...

Er ikke det et signal om at det går ann å ha det forferdelig etter man er død... jeg sier ikke at det er på noe måte et helvete,men muligens et mellomstadie ,mao de er muligens ikke kommet over til " lyset"!?
Tenker nå på programmer som åndenes makt på tv norge! Muligens det er demoner som herjer ,ikke vet jeg!
Men tenk litt over om helvete er et sted som du ikke kan flykte fra hvis du havner der ... der du må være for evig tid i borte fra Gud,pga det du sa nei til ... nemelig Jesus... du måte da svare på alt det du hadde gjort som ikke behaget Gud !

Mary Katryn Baxter og "En Gudommelig åpenbaring av Helvete" er en svindel bok like mye som personen selv er svindler som skrev boka....

Bibelen som er Guds ord,selveste jesus kristus ! holder ikke som kilde for enkelte mennesker ,men de må spe på med sitt ,så typisk. ingen respekt for noe, tenk å si at der er et Gudommelig åpenbaring av Helvete... det er blasfemi i beste fall....

slike fabel bøker, hører hjemme i samme kategori som JDS læren bøkene!
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lexus
Veteran
*****




Innlegg: 636
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 4-1-2008 kl 11:40


Sitat:
Opprinnelig postet av ydmyk
Tenk litt over alle de mennesker som man hører om som ikke er kommet over til "lyset"
I programmer der mennesker opplever hjemmene deres er hjemsøkt av "personer" som levde der før...

Er ikke det et signal om at det går ann å ha det forferdelig etter man er død... jeg sier ikke at det er på noe måte et helvete,men muligens et mellomstadie ,mao de er muligens ikke kommet over til " lyset"!?
Tenker nå på programmer som åndenes makt på tv norge! Muligens det er demoner som herjer ,ikke vet jeg!
Men tenk litt over om helvete er et sted som du ikke kan flykte fra hvis du havner der ... der du må være for evig tid i borte fra Gud,pga det du sa nei til ... nemelig Jesus... du måte da svare på alt det du hadde gjort som ikke behaget Gud !


Ja, hva med åndenes makt på tv - norge? Er de demoner som herjer og ikke er kommet over til lyset?
Hva er ånd? Og er det forskjell på ånd?
I følge Skrifte er det det, og det er en alminnelig oppfatning at sjelen ikke dør.
Matt.10.28:
Frykt ikke for dem som dreper legemet, men ikke kan drepe sjelen. Frykt heller for ham som kan ødelegge både sjel og legeme i helvete.

En god beskrivelse på at sjelen ikke dør unntatt når helvete kommer, men sjelens endemål og tro, er jo sjelens frelse (1.Pet.1.9)

En kan heller ikke vite helt om ånden kommer til lyset direkte etter døden, dette beskriver Job 14.10: Men når en mann dør, så ligger han der. Når et menneske oppgir ånden, hvor er han da? - 12: Så lenge himmelen er til, våkner de ikke - de vekkes ikke opp av søvnen.

Dette beror på at sjelen må vente på den “Ånd” som Gud gir: Dette sa han om den Ånd de skulle få, de som trodde på ham. For “Ånden” var ennå ikke gitt, fordi Jesus ennå ikke var herliggjort. (Joh.7.39)

For å skjønne dette må en nødvendig vis se hva Skriften kan fortelle om “Herliggjørelsen” og det sikter mot endens tid:
Se, folk du ikke kjenner, skal du kalle. Hedningefolk som ikke kjenner deg, skal løpe for deg, for Herrens, din Guds skyld og for Israels Helliges skyld. For han herliggjør deg. (Jes.55.5, 60.9)

Her er hedningefolket involvert, altså har det betydning at en må vente på dem også;
Forherdelse er for en del kommet over Israel, inntil hedningenes fylde er kommet inn. (Rom.11.25)

Far, timen er kommet. Herliggjør din Sønn for at din Sønn kan herliggjøre deg. (Joh.17.1)
Og hva menes med dette?
Men Jesus svarte dem og sier: Timen er kommet, da Menneskesønnen skal bli herliggjort! (Joh.12.23)
Libanons herlighet skal komme til deg, både sypress og lønn og buksbom, for å pryde det stedet der min helligdom er. Det sted hvor mine føtter står vil jeg herliggjøre. (Jes.60.13)
Hva kan en så få ut av dette?
Joh.14.2: I
I min Fars hus er det mange rom. Var det ikke slik, da hadde jeg sagt dere det. For jeg går bort for å gjøre i stand et sted for dere.

Inntil dette skjer, får en bare sysle med de hverdagslige ting til tidens fylde kommer.
(Gal.4.4 med henvisninger:Dan.9.24, Mark.1.15, Luk.2.21, Joh.1.14, Rom.1.3, Ef.1.10)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
soneh-chamas
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 212
Registrert: 25-4-2006
Brukeren er frakoblet

Humør: Ved ånd og ved avmakt

[*] opprettet den 5-1-2008 kl 03:30


Sitat:
Opprinnelig postet av bus
Forfatteren påstår og ha vært i helvete med Jesus som ledsager.


Jeg fikk lyst til å skrive et kort sammendrag av denne boka, jeg bladde gjennom den for mange år siden, fant kopi online.

Den som gidder, er velkommen til å lese


Sitat:
Soneh Chamas sitt referat fru Baxters reiseerindringer

Fru Baxter begynner med å forteller oss at Jesus en dag valgte å "besøke" henne hjemme i stua. Jesus tok så "sjelen" hennes ut av kroppen, hva nå det måtte bety. Så lettet hun fra bakken og fløy oppover gjennom luften.

Etter en reise oppover gjennom luften (ant km ikke angitt) så var hun visst "Høyt i himmelen", hvor Jesus tok henne i hånden og pratet snilt til henne. Sammen med Jesus svevde hun så enda lengre opp, og fikk dermed en utmerket utsikt.

Hun fikk øye på mange gigantiske trakter som stakk ut av jorden, de lignet mere på trappetroll enn vanlig kjøkkentrakter. De beveget seg også.

Jesus forklarte henne at de var porter inn i helvete, og at han nå skulle ta henne med på en tur dit gjennom en av dem.

De gjorde så, og endte opp med en lang tunnel-reise inn til jordens sentrum. Det ble veldig mørkt i tunnelen, og det luktet vondt der. Den var også preget av dårlig renhold. :rolleyes:

Det var visst også mange "onde ånder" som satt fastlimt(!??) til tunnell-veggene. De luktet ekstra vondt.

Da de kom nær slutten av tunnelen var lukten ekstra ille. Hun "følte" et pust av "ond vind" (hva nå det måtte være for noe) der nede, og et svakt sug i luften videre fremover. I tillegg til vond lukt og plagsomme lyder dukket nå slimete slanger opp.

Til slutt var da reisen over, og de ankom Helvete.

Der nede spaserte de litt rundt, og hun fant ut det var en veldig utrivelig plass.

Helvete viste seg visst å være et hulrom midt inne i jorden:
Sitat:

To those of you who think that hell is here on earth-well, you are right-it is! Hell is in the center of the earth


Jesus tok henne så med videre på en kjapp turne av severdighetene der nede. Ymse personer som undergikk ymse former for tortur ble intervjuet.

Jesus tok seg også tid til å undervise litt i geografi/geologi:
Sitat:

Jesus spoke again, "Hell has a body (like a human form) lying on her back in the center of the earth. Hell is shaped like a human body


Etter dette stopper historien, det neste vi får vite er at det er neste dag og at hun er hjemme igjen.


Jesus dukker opp på ny, og vil gi en ny guidet tur i Helvete. Det er uklart hvor mange dager som er gått siden forrige tur, første setning i kapittel 3 antyder at det er neste dag, mens det følgende antyder flere dager er gått.


Vel nede i helvete er det business as usual: vond lukt, stygge lyder, stygt utseende onde ånder. Jesus og fru Baxter foretar en ny intervju-runde av folk som blir torturert. Så stopper fortellingen igjen, kapittel 3 er slutt.

Kapittel 4 begynner neste natt, Jesus og fru Baxter er igjen på tur. Denne gang i Helvetes høyre legg.

De vandrer rundt langs stiene der nede, og betraktet hull i bakken (hva er egentlig opp eller ned nede i jordens sentrum,forresten? :puzzled: ) hvor folk blir torturert med ild.
Jesus tar seg tid til å refse en kvinne som blir torturert, og irettesetter en del andre.

De går videre, langs en svidd, tørr og vegetasjonsløs :wink2: sti, med utsikt over ild-pøler så langt øyet kan se.

Jesus leder så fru Baxter til en tunnell som fører til mage-delen i helvetes-grotten. Tunnellen er verre enn den plassen de forlot: hissende slanger, hvesende store rotter, vond lukt og mye annet.

De kommer så til "magen":
Sitat:

Jesus spoke. "We will soon be to the belly of hell. This part of hell is seventeen miles high and three miles around like a circle." Jesus gave me the exact measurements.


Der inne tar de seg en kjapp sightseeing, før Jesus finner ut at helvetes-turen har vart lenge nok for denne gang

Neste natt reiser de på nytt ned til mage-delen av helvetesgrotten. Bakken er lysebrun, livløs, nix vegetasjon, og det er en vond lukt der. De får øye på noe som ligner et stort, svart, pulserende hjerte.

De går så videre inn i et celle-område.

Sitat:

Jesus said, "This cell block is seventeen miles high,

Hver celle inneholder en "sjel", som blir utsatt for kontinuerlig tortur.

osv.


Som Kristnerd påpekte så blir det ganske monotont etter hvert, så jeg slutter her.



Det som går igjen er altså at Jesus stikker innom med jevne mellomrom og henter fru Baxter på utflukt til Helvetes forskjellige avdelinger, der Jesus skjeller ut de som tortureres og forklarer at de får som fortjent. :o

For fru Baxter forringes turist-opplevelsen av vonde lukter, heslig utseende onde ånds-personer og støy fra de torturerte. Jesus er også litt lunefull i begynnelsen.


De konkrete opplysninger som kommer frem om helvetes beskaffenhet er forholdsvis konkrete:
Helvete er altså en grotte i sentrum av jordkloden. Den har proporsjoner som et liggende menneske, og mage-regionen er ca 17 amerikanske miles lang og 3 i omkrets.
Siden mage-regionen utgjør ca. fjerde-parten av et menneskes lengde, så kan vi da altså anta at Helvete er en grotte midt i jorden, ca. 100 km lang og i høyden noen få km i høyde og bredde.


:lol:


Hilsen Soneh Chamas

[Redigert den 5-1-2008 av soneh-chamas]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
ydmyk
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 60
Registrert: 25-12-2007
Bosted: Kalde Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-1-2008 kl 22:25


Sitat:
sitert

Ja, hva med åndenes makt på tv - norge? Er de demoner som herjer og ikke er kommet over til lyset?
Hva er ånd? Og er det forskjell på ånd?
I følge Skrifte er det det, og det er en alminnelig oppfatning at sjelen ikke dør.
Matt.10.28:
Frykt ikke for dem som dreper legemet, men ikke kan drepe sjelen. Frykt heller for ham som kan ødelegge både sjel og legeme i helvete.

En god beskrivelse på at sjelen ikke dør unntatt når helvete kommer, men sjelens endemål og tro, er jo sjelens frelse (1.Pet.1.9)

En kan heller ikke vite helt om ånden kommer til lyset direkte etter døden, dette beskriver Job 14.10: Men når en mann dør, så ligger han der. Når et menneske oppgir ånden, hvor er han da? - 12: Så lenge himmelen er til, våkner de ikke - de vekkes ikke opp av søvnen.

Dette beror på at sjelen må vente på den “Ånd” som Gud gir: Dette sa han om den Ånd de skulle få, de som trodde på ham. For “Ånden” var ennå ikke gitt, fordi Jesus ennå ikke var herliggjort. (Joh.7.39)

For å skjønne dette må en nødvendig vis se hva Skriften kan fortelle om “Herliggjørelsen” og det sikter mot endens tid:
Se, folk du ikke kjenner, skal du kalle. Hedningefolk som ikke kjenner deg, skal løpe for deg, for Herrens, din Guds skyld og for Israels Helliges skyld. For han herliggjør deg. (Jes.55.5, 60.9)

Her er hedningefolket involvert, altså har det betydning at en må vente på dem også;
Forherdelse er for en del kommet over Israel, inntil hedningenes fylde er kommet inn. (Rom.11.25)

Far, timen er kommet. Herliggjør din Sønn for at din Sønn kan herliggjøre deg. (Joh.17.1)
Og hva menes med dette?
Men Jesus svarte dem og sier: Timen er kommet, da Menneskesønnen skal bli herliggjort! (Joh.12.23)
Libanons herlighet skal komme til deg, både sypress og lønn og buksbom, for å pryde det stedet der min helligdom er. Det sted hvor mine føtter står vil jeg herliggjøre. (Jes.60.13)
Hva kan en så få ut av dette?
Joh.14.2: I
I min Fars hus er det mange rom. Var det ikke slik, da hadde jeg sagt dere det. For jeg går bort for å gjøre i stand et sted for dere.

Inntil dette skjer, får en bare sysle med de hverdagslige ting til tidens fylde kommer.
(Gal.4.4 med henvisninger:Dan.9.24, Mark.1.15, Luk.2.21, Joh.1.14, Rom.1.3, Ef.1.10)


___________________________________________

ydmyk:

Hva skulle det tjene til å ville bortforklare noe som Bibelen er så klar på ;; Helvete ?! En konsekvens av å bli vraket...
Hva sier Guds ord om hva vi bør trakte etter og hva vi bør ?

Rom 8:16
16 Ånden selv vitner sammen med vår ånd at vi er Guds barn.
Ef 1:13

13 I ham har også dere, da dere fikk høre sannhetens ord, evangeliet om deres frelse, ja, i ham har også dere, da dere kom til troen, fått til innsegl Den Hellige Ånd, som var lovt,

____________________________________________


Jeg kom til å tenke på det som står :Matt 25:1-13

1 Da skal himlenes rike være å ligne med ti jomfruer som tok sine lamper og gikk ut for å møte brudgommen.
2 Men fem av dem var uforstandige og fem kloke.
3 De uforstandige tok sine lamper, men de tok ikke olje med seg.
4 Men de kloke hadde også tatt med seg olje i kannene sammen med lampene sine.
5 Da det drog ut før brudgommen kom, slumret de alle inn og sov.
6 Men midt på natten lød det et rop: Se, brudgommen kommer! Gå ham i møte!
7 Da våknet alle jomfruene og gjorde sine lamper i stand.
8 Men de uforstandige sa til de kloke: Gi oss av deres olje, for våre lamper slokner!
9 Men de kloke svarte: Nei, det ville ikke bli nok både til oss og til dere. Gå heller til dem som selger og kjøp til dere selv.
10 Mens de var borte for å kjøpe, kom brudgommen. Og de som var rede, gikk inn med ham til bryllupsfesten. Og døren ble stengt.
11 Til sist kom da også de andre jomfruene, og de sa: Herre, herre, lukk opp for oss!
12 Men han svarte og sa: Sannelig sier jeg dere: Jeg kjenner dere ikke!
13 Våk derfor! For dere kjenner ikke dagen eller timen.

Når jeg tenker på jomfruer ,så har jeg en tanke ,om at det står jo i verset ovenfor at alle de ti var jomfruer ,men kun fem var kloke...
men alle ti jomfruer hadde lamper ,men det var noe som manglet......


Olje!
Jeg tenker om det at det kan siktes til Den Hellige Ånd i dette verset ! eller talsmannen som det står:

Joh 14:26
26 Men talsmannen, Den Hellige Ånd, som Faderen skal sende i mitt navn, han skal lære dere alle ting, og minne dere om alt det som jeg har sagt dere.

Joh 15:26
26 Når talsmannen kommer, han som jeg skal sende dere fra Faderen, sannhetens Ånd som utgår fra Faderen, da skal han vitne om meg.

Jeg tror rom 8:16 sier mye:

16 Ånden selv vitner sammen med vår ånd at vi er Guds barn.


Rom 8:11
11 Men dersom hans Ånd som reiste Jesus opp fra de døde, bor i dere, da skal han som reiste Kristus opp fra de døde, også levendegjøre deres dødelige legemer ved sin Ånd, som bor i dere.

DEt å bare inneha lamper men ingen olje er vel det samme som å være religiøs opptatt ,men som ikke holder alene , fordi man må inneha Den Hellige Ånd ,mao ikke denne verdens ånd!


Gal 5:17
17 For kjødet begjærer imot Ånden, og Ånden imot kjødet. De to står hverandre imot, for at dere ikke skal gjøre det dere vil.




Åp 16:15
15 Se, jeg kommer som en tyv! Salig er den som våker og tar vare på sine klær, så han ikke skal gå naken og de skal se hans skam.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
ydmyk
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 60
Registrert: 25-12-2007
Bosted: Kalde Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-1-2008 kl 23:02


Denne boka av Mary K Baxter , er hekseri , brenn den på bålet!


http://spiritlessons.com/images/MaryKBaxter.jpg



http://spiritlessons.com/Documents/a_divine_revelation_of_he...




INNHOLD
Forord
Til Kathryn fra Jesus
Om forfatteren
1. Inn i helvete
2. Det venstre benet i helvete
3. Det høyre benet i helvete
4. Flere groper
5. Fryktens tunnel
6. Aktivitet i helvete
7. Helvetes buk
8. Cellene i helvete
9. Skrekken i helvete
10 Hjertet i helvete
11 Det ytterste mørke
12 Horn
13 Den høyre armen i helvete
14 Den venstre armen i helvete
15 Joels dager
16 Sentrum i helvete
17 Krig i himmelrommet
18 Åpne visjoner fra helvete
19 Helvetes kjever
20 Himmelen
21 Falsk religion
22 Dyrets merke
23 Kristi gjenkomst
24 Guds endelige dom
25 Visjoner av himlen
26 En profeti fra Jesus

Du finner også celler nevnt
i kap 8 i denne boka til kathryn baxter !
:down:



[Redigert den 6-1-2008 av ydmyk]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
wbrochs
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1402
Registrert: 7-6-2004
Bosted: norvegen
Brukeren er frakoblet

Humør: Radikal kristen

[*] opprettet den 6-1-2008 kl 23:09


Sitat:
Opprinnelig postet av ydmyk
___________________________________________

ydmyk:

Hva skulle det tjene til å ville bortforklare noe som Bibelen er så klar på ;; Helvete ?! En konsekvens av å bli vraket...
Hva sier Guds ord om hva vi bør trakte etter og hva vi bør ?


Vær nå klar over at Bibelen for det meste består av billedspråk og taler til oss i ordbilder. Derfor må vi søke en forklaring på betydning av oredt "HELVETE" som passer inn i sammenhengen i Bibelen. Ordet uttrykker meningen "fortære, brenne opp". Se gjerne Jud 7 i sammenheng med en forklaring til betydningen av "helvete": "likesom Sodoma og Gomorra og byene der omkring, som på samme måten som disse drev hor og gikk etter fremmed* kjød, og nå ligger som eksempel for våre øyne og lider straffen i en evig ild."




Ham gir alle profetene det vitnesbyrd at hver den som tror på ham, får syndenes forlatelse ved hans navn. Apg 10:43
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
ydmyk
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 60
Registrert: 25-12-2007
Bosted: Kalde Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-1-2008 kl 23:16


Sitat:
Opprinnelig postet av Lance
Sitat:
Opprinnelig postet av bus
Problemet er at mange ikke er oppmerksomme på hva Skriften mener med "evig" og "pine."


Jeg synes innlegget ditt var svært bra. Jeg tror nemlig ikke på et evig helvete, fordi jeg tror at det er kun i Kristus at vi har evig liv.

Dersom man kunne pines i evighet (uten ende) så ville man måtte ha evig liv. Evig liv ville vært et spørsmål om geografi: "Alle har evig liv, spørsmålet er bare hvor vi havner etter døden."

Jeg tror ildsjøen tilintetgjør fortapte sjeler.

Norske bibler er ikke like nyanserte som f.eks. King James Bible, som bruker ord som "everlasting" og "eternal", hvor "everlasting" betyr en svært lang men udefinert tid, og "eternal" betyr evig, det vil si uten ende.




Hva sier Guds ord ? Matt 25:41
41 Så skal han si til dem på venstre side: Gå bort fra meg, dere som er forbannet, til den evige ild, som er beredt for djevelen og hans engler.


Matt 18:8
8 Om din hånd eller din fot frister deg til fall, da hogg den av og kast den fra deg! Det er bedre for deg å gå halt eller vanfør inn til livet, enn å ha begge hender eller begge føtter og bli kastet i den evige ild.



Sterke ord som bør tas på alvor!
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
ydmyk
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 60
Registrert: 25-12-2007
Bosted: Kalde Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-1-2008 kl 23:34


Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Sitat:
Opprinnelig postet av ydmyk
___________________________________________

ydmyk:

Hva skulle det tjene til å ville bortforklare noe som Bibelen er så klar på ;; Helvete ?! En konsekvens av å bli vraket...
Hva sier Guds ord om hva vi bør trakte etter og hva vi bør ?


Vær nå klar over at Bibelen for det meste består av billedspråk og taler til oss i ordbilder. Derfor må vi søke en forklaring på betydning av oredt "HELVETE" som passer inn i sammenhengen i Bibelen. Ordet uttrykker meningen "fortære, brenne opp". Se gjerne Jud 7 i sammenheng med en forklaring til betydningen av "helvete": "likesom Sodoma og Gomorra og byene der omkring, som på samme måten som disse drev hor og gikk etter fremmed* kjød, og nå ligger som eksempel for våre øyne og lider straffen i en evig ild."



____________________________________________

Jeg tror ikke det er så enkelt alikevel ,hva med den brennende busken ?
2M 3:2
2 Der åpenbarte Herrens engel seg for ham i en flammende ild, midt ut av en tornebusk. Han så opp, og se, tornebusken stod i lys lue, men tornebusken brant ikke opp.


Jer 30:24
24 Herrens brennende vrede skal ikke vende tilbake før han har utført og fullbyrdet sitt hjertes tanker. I de siste dager skal dere forstå det.


Jeg tror Bibelen mener en tilstand ,med helvete ,men ikke at vi lettvindt brenner opp fysisk , Vi mennesker etter døden er da en ånd,


hva som ligger i det å brenne i et helvete , tror jeg ikke det er
lett å forstå rekkevidden av.

slik som busken som brandt ,men alikevel ikke brandt opp....

kan en ånd brenne og har en slags pine eller annet ....?

Helt ufattelig,men så har vi jo med Guds allmakt å gjøre ,den som overgår all forstand...

Noen som har gode svar ?

[Redigert den 6-1-2008 av ydmyk]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
channo
Juniormedlem
*


Avatar


Innlegg: 12
Registrert: 29-12-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-1-2008 kl 23:46


[
Hei!
Hva med brennende anger,
brennende hat,
sviende nederlag,
brennemerket, osv.

mvh channo.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lionheart
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1041
Registrert: 25-1-2004
Bosted: Bergen, Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 7-1-2008 kl 03:43


Jeg vil aldri bortforklare helvete. Derimot er det svært mye som sies i denne profetien eller synet eller hva man nå skal kalle det, som er fullstendig ukjent i Bibelen. I tillegg sier Bibelens siste bok at intet mer skal legges til. Alt hva vi trenger som kristne finnes i Bibelen. Hvorfor skulle vi gå rundt med kløende ører for å høre på nye syner og åpenbaringer, spesielt når de er utenom-bibelske eller direkte ubibelske. Man skal være forsiktig med å tro på alt man hører, og man skal prøve alt på Bibelens ord.



Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

1Joh 4,10
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Labar
Juniorveteran
****




Innlegg: 486
Registrert: 23-9-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 7-1-2008 kl 05:11


Sitat:
Opprinnelig postet av Lionheart
Alt hva vi trenger som kristne finnes i Bibelen.

Det virker som om Bibelen selv ser det annerledes. Den forutsetter nemlig
både profetier, syner og åpenbaringer i den nytestamentlige menighet.


”I kirken har Gud for det første satt noen til apostler, for det andre profeter”
(1 Kor 12,28)

I de siste dager skal det skje, sier Gud,
at jeg øser ut min Ånd over alle mennesker.
Deres sønner og døtre skal tale profetiske ord,
de unge skal ha syner, og de gamle blant dere ha drømmer.
(Apg 2,17)



-
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lexus
Veteran
*****




Innlegg: 636
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 7-1-2008 kl 10:50


Sitat:
Opprinnelig postet av ydmyk
Hva skulle det tjene til å ville bortforklare noe som Bibelen er så klar på ;; Helvete ?! En konsekvens av å bli vraket...
Hva sier Guds ord om hva vi bør trakte etter og hva vi bør ?


Jeg prøver ikke å bortforklare men å forklare skriften. Du gjør som de fleste andre, leser et og et vers uten å sette deg inn i logikken.

Hva det vil si å komme i helvete kan du lese mye om hos Matt.5.30 + til henvisningene under dette vers: Matt.5.22, 18.8, Mark.9.43:” Det er bedre for deg at du går vanfør inn til livet, enn at du har dine to hender og går bort til helvete, til den uslokkelige ild.”

Og til hvem snakkes det til her, oss?
Nei, se etter hvem som skal brennes med den “uslokkelige ild“, Luk.3.17: Men “agnene” skal han brenne opp med “uslokkelig ild”Hvem er “som agner”? Og hva er helvete likt?
Jes.17.11-14:
Den dagen du planter, setter du gjerde om den. Om morgenen får du din plantning til å blomstre. Men avlingen blir borte på sykdommens dag, og smerten er ulidelig.
Ve! Det bruser av mange folk! Det bruser som havet. Det larmer av folkeslag! Det larmer som mektige vann larmer. (Se Jes.5.30, 36.1, 1.Kong.18.13ff, Salm.93.3-4)
Ja, det larmer av folkeslag som mange vann larmer. Men han truer dem, og de flykter langt bort. “De blir jaget av sted som agner for vinden oppe på fjellene og som støvhvirvel for stormen.
Ved kveldstid, se, da er det forferdelse. Før morgenen er de ikke mer til.
Slik går det med dem som plyndrer oss, dette skal de få som raner oss. (se henvisningen også, det hjelper på forståelsen av det en leser)

Sitat:
Opprinnelig postet av ydmyk
Rom 8:16
16 Ånden selv vitner sammen med vår ånd at vi er Guds barn.
Ef 1:13

13 I ham har også dere, da dere fikk høre sannhetens ord, evangeliet om deres frelse, ja, i ham har også dere, da dere kom til troen, fått til innsegl Den Hellige Ånd, som var lovt.


Jeg ser at du ikke leser henvisningene under versene (forklaringer), hadde du gjort det, ville du sluppet å fundere så mye.
For å ta Rom.8.16 først: v9: Men dere er ikke i kjødet men i Ånden….Gal.5.18: Men hvis dere blir drevet av Ånden, da er dere ikke under loven….
Og hvem er Guds barn? 1.Joh.3.1:
Se, hvor stor kjærlighet Faderen har vist oss, at vi skal kalles Guds barn ,og det er vi.
Matt.5.9:
Salige er de som stifter fred, for de skal kalles Guds barn.
Salm.120.7:
Jeg er bare fred, men når jeg taler, er de klare til krig.

Så til Ef.1.13 med henvisning: Ef.4.30: Og gjør ikke Guds Hellige Ånd *sorg, han som dere har fått som “segl” til forløsningens dag. (*Kristus)

2.kor.1.22: Han har også satt sitt “segl” på oss “og gitt oss Ånden som pant i våre hjerter.”

Gal.3.16: Men løftene ble gitt til Abraham og hans ætt, Han sier ikke: Og dine ætlinger, som om det gjaldt mange. Men som når det gjelder èn: Og din ætt. Og dette er Kristus.
Om det du siterte fra Matt.25.1-13 står også beskrevet og forklart i Apokryfene under “Endettidstegn” Esras bønn og Uriels svar, 4.Esra 5.k 41-55

Spørsmål til Uriel 43: Kunne du ikke ha skapt alle de menneskene som var, de som lever nå og de som kommer under ett, slik at du kunne holde dom tidligere?

Uriel: Skapningen kan ikke bevege seg hurtigere en Skaperen. Dessuten rommer ikke verden alle skapte mennesker på en gang
.
Spørsmål: Hvorfor fortalte du da dine tjenere at du ville gi alle skapninger nytt liv på samme tid? Dersom de en gang skal leve samtidig, og verden kan romme dem da kan den også gjøre det nå.

Uriel: Spør heller en kvinne som har født ti ganger, hvorfor hun ikke fødte alle på samme tid.

Til dette svarer Esra:
Det er umulig, de må fødes hver til sin tid.

Uriel:
På samme vis har jeg gjort jorden til et morsliv som med tiden skal føde dem som er unnfanget der. Et barn kan ikke føde, og det kan heller ikke den gamle kvinne. Slik har jeg også ordnet den verden jeg har skapt.

Esra: Er denne vår mor som du har talt om ung eller nærmer hun seg alderdommen?

Uriel: Spør henne hvorfor de barn hun føder nå er mindre av vekst enn dem hun fødte tidligere. Hun vil fortelle deg at de barn som fødtes da hun var ung og sterk er forskjellig fra dem hun fødte som gammel og svak. Også du burde tenke på at dere selv er mindre enn de som var før dere. De som kommer etter dere, vil igjen bli mindre enn dere. For skapningen er begynt å miste sin ungdoms kraft.

Jeg vet ikke om du klarer å se likheten mellom denne historien og liknelsen med de ti jomfruer, men det er faktisk samme historie, fortalt og forklart annerledes. Kvinnen som fødte ti ganger her, er i Matt. 25.1-13 til sammenlikning de ti jomfruer.

Sitat:
Opprinnelig postet av ydmyk
Når jeg tenker på jomfruer ,så har jeg en tanke ,om at det står jo i verset ovenfor at alle de ti var jomfruer ,men kun fem var kloke...
men alle ti jomfruer hadde lamper ,men det var noe som manglet......


2.Pet.1.19.
Og desto fastere har vi det profetiske ord, som dere gjør vel å akte på. Det er som en lampe som lyser på et mørkt sted, inntil dagen lyser fram og morgenstjernen* går opp i deres hjerter.
(* Jesus, Åp.22.16)

Sitat:
Opprinnelig postet av ydmyk
Olje!

4.m.35.25:
Menigheten skal verge drapsmannen mot blodhevneren og la ham vende tilbake til den tilfluktstad som han var flyktet til.Der skal han bli til ypperstepresten - han som er salvet med den hellige oljen - er død.

Joel1.10: Markene er lagt øde, jorden sørger. For kornet er ødelagt, mosten er tørket inn, oljen er svunnet bort.

Oljen det her er snakk om er oljen av oljetreet: Hans skudd skal bre seg vidt utover. Hans løv skal skinne som oljetreet, og han skal dufte som Libanon.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
ydmyk
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 60
Registrert: 25-12-2007
Bosted: Kalde Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 7-1-2008 kl 23:50


Jeg prøver ikke å bortforklare men å forklare skriften. Du gjør som de fleste andre, leser et og et vers uten å sette deg inn i logikken.

Hva det vil si å komme i helvete kan du lese mye om hos Matt.5.30 + til henvisningene under dette vers: Matt.5.22, 18.8, Mark.9.43:” Det er bedre for deg at du går vanfør inn til livet, enn at du har dine to hender og går bort til helvete, til den uslokkelige ild.”

Og til hvem snakkes det til her, oss?
Nei, se etter hvem som skal brennes med den “uslokkelige ild“, Luk.3.17: Men “agnene” skal han brenne opp med “uslokkelig ild”Hvem er “som agner”? Og hva er helvete likt?
Jes.17.11-14:
Den dagen du planter, setter du gjerde om den. Om morgenen får du din plantning til å blomstre. Men avlingen blir borte på sykdommens dag, og smerten er ulidelig.
Ve! Det bruser av mange folk! Det bruser som havet. Det larmer av folkeslag! Det larmer som mektige vann larmer. (Se Jes.5.30, 36.1, 1.Kong.18.13ff, Salm.93.3-4)
Ja, det larmer av folkeslag som mange vann larmer. Men han truer dem, og de flykter langt bort. “De blir jaget av sted som agner for vinden oppe på fjellene og som støvhvirvel for stormen.
Ved kveldstid, se, da er det forferdelse. Før morgenen er de ikke mer til.
Slik går det med dem som plyndrer oss, dette skal de få som raner oss. (se henvisningen også, det hjelper på forståelsen av det en leser)

Sitat:
Opprinnelig postet av ydmyk
Rom 8:16
16 Ånden selv vitner sammen med vår ånd at vi er Guds barn.
Ef 1:13

13 I ham har også dere, da dere fikk høre sannhetens ord, evangeliet om deres frelse, ja, i ham har også dere, da dere kom til troen, fått til innsegl Den Hellige Ånd, som var lovt.


Jeg ser at du ikke leser henvisningene under versene (forklaringer), hadde du gjort det, ville du sluppet å fundere så mye.
For å ta Rom.8.16 først: v9: Men dere er ikke i kjødet men i Ånden….Gal.5.18: Men hvis dere blir drevet av Ånden, da er dere ikke under loven….
Og hvem er Guds barn? 1.Joh.3.1:
Se, hvor stor kjærlighet Faderen har vist oss, at vi skal kalles Guds barn ,og det er vi.
Matt.5.9:
Salige er de som stifter fred, for de skal kalles Guds barn.
Salm.120.7:
Jeg er bare fred, men når jeg taler, er de klare til krig.

Så til Ef.1.13 med henvisning: Ef.4.30: Og gjør ikke Guds Hellige Ånd *sorg, han som dere har fått som “segl” til forløsningens dag. (*Kristus)

2.kor.1.22: Han har også satt sitt “segl” på oss “og gitt oss Ånden som pant i våre hjerter.”

Gal.3.16: Men løftene ble gitt til Abraham og hans ætt, Han sier ikke: Og dine ætlinger, som om det gjaldt mange. Men som når det gjelder èn: Og din ætt. Og dette er Kristus.
Om det du siterte fra Matt.25.1-13 står også beskrevet og forklart i Apokryfene under “Endettidstegn” Esras bønn og Uriels svar, 4.Esra 5.k 41-55

Spørsmål til Uriel 43: Kunne du ikke ha skapt alle de menneskene som var, de som lever nå og de som kommer under ett, slik at du kunne holde dom tidligere?

Uriel: Skapningen kan ikke bevege seg hurtigere en Skaperen. Dessuten rommer ikke verden alle skapte mennesker på en gang
.
Spørsmål: Hvorfor fortalte du da dine tjenere at du ville gi alle skapninger nytt liv på samme tid? Dersom de en gang skal leve samtidig, og verden kan romme dem da kan den også gjøre det nå.

Uriel: Spør heller en kvinne som har født ti ganger, hvorfor hun ikke fødte alle på samme tid.
________________________________________________

Da er det godt vi har deg ,du som har logikken:wow:
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 8-1-2008 kl 17:06


Sitat:
Opprinnelig postet av ydmyk
Sitat:
Opprinnelig postet av Lance
Sitat:
Opprinnelig postet av bus
Problemet er at mange ikke er oppmerksomme på hva Skriften mener med "evig" og "pine."


Jeg synes innlegget ditt var svært bra. Jeg tror nemlig ikke på et evig helvete, fordi jeg tror at det er kun i Kristus at vi har evig liv.

Dersom man kunne pines i evighet (uten ende) så ville man måtte ha evig liv. Evig liv ville vært et spørsmål om geografi: "Alle har evig liv, spørsmålet er bare hvor vi havner etter døden."

Jeg tror ildsjøen tilintetgjør fortapte sjeler.

Norske bibler er ikke like nyanserte som f.eks. King James Bible, som bruker ord som "everlasting" og "eternal", hvor "everlasting" betyr en svært lang men udefinert tid, og "eternal" betyr evig, det vil si uten ende.




Hva sier Guds ord ? Matt 25:41
41 Så skal han si til dem på venstre side: Gå bort fra meg, dere som er forbannet, til den evige ild, som er beredt for djevelen og hans engler.


Matt 18:8
8 Om din hånd eller din fot frister deg til fall, da hogg den av og kast den fra deg! Det er bedre for deg å gå halt eller vanfør inn til livet, enn å ha begge hender eller begge føtter og bli kastet i den evige ild.



Sterke ord som bør tas på alvor!


Og de tas på alvor...




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Bror
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 829
Registrert: 28-11-2004
Bosted: Ser Senja
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 9-1-2008 kl 01:05
Hva skjer??


What Happens When A Cristian Dies??

Her setter William Diel søkelys på en del problemstillinger og uenigheter om dette tema:

http://www.presenttruthmag.com/Bible/1.html
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 9-1-2008 kl 20:30


Sitat:
Opprinnelig postet av Lionheart
Jeg vil aldri bortforklare helvete. Derimot er det svært mye som sies i denne profetien eller synet eller hva man nå skal kalle det, som er fullstendig ukjent i Bibelen. I tillegg sier Bibelens siste bok at intet mer skal legges til. Alt hva vi trenger som kristne finnes i Bibelen. Hvorfor skulle vi gå rundt med kløende ører for å høre på nye syner og åpenbaringer, spesielt når de er utenom-bibelske eller direkte ubibelske. Man skal være forsiktig med å tro på alt man hører, og man skal prøve alt på Bibelens ord.


Paulus sier selv at man skal prøve profetiene.

Jesus sa ikke at det aldri skulle komme profetier... han sa vel gjerne det motsatte?

At unge skulle se syner og eldre skulle ha drømmer, eller noe lignende..

Så jeg kan ikke forstå argumentet ditt heeeelt, selv om det kan være hardt å lese ei slik bok.

Og hvorfor skal man høre på de som håner profetier?

hva om de spotter og hånder høye åndemakter?

Gud vet. Tenk på lasarus og den rike.

Jeg ser fortsatt ingen grunn til å avvise dette budskapet, slik som noen våger å gjøre med hån. :/

hva er det som er ubibelsk.. ?

en åndelig verden?

har vi anelse om hvordan helvette fungerer, dette stedet som Jakob sier setter tungen i brann... og brenner livshjulet..

det er et sted, med masse ondt i!

skal man bortforklare det? er det bibelsk?

jeg blir sint på disse som legger ut hånlige gjennomganger av ei bok, og skal liksom gjøre det i jesu navn?

og d har ingenting med deg å gjøre.. men jeg syns ikke du skal høre på dem...

likevel som du sier er det vi trenger å vite i bibelen..

og du behøver ikke å tro på det som står i denne boken..

sånnsett er svaret ditt helt greit, jeg er bare litt frustrert over disse hånlige gjennomgangene av boka som stopper når de begynner å se det grusomme i det.. de blir litt mer ydmyke da..

som små barn blir når de spotter helt til de ser vreden kommer.. og noen voksne bare ser på dem med strengt blikk..
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
ydmyk
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 60
Registrert: 25-12-2007
Bosted: Kalde Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 9-1-2008 kl 22:01


Job 32:17-22
17 Også jeg vil nå svare for min del. Også jeg vil uttale hva jeg vet.
18 For jeg er full av ord. Ånden i mitt indre driver meg.
19 Mitt indre er som innestengt vin, som nyfylte skinnsekker vil det revne.
20 Jeg vil tale, så jeg kan få luft! Jeg vil åpne mine lepper og svare.
21 Jeg vil ikke ta parti for noen, og jeg vil ikke smigre for noe menneske.
22 For å smigre, det forstår jeg meg ikke på. Gjorde jeg det, da kunne min skaper lett rykke meg bort.

:
Pred 12:1-13
1 Tenk på din skaper i din ungdoms dager, før de onde dagene* kommer, og det lir mot de år da du må si: Jeg har ingen glede av dem,

2 før solen og lyset og månen og stjernene fordunkles, og skyene kommer igjen etter regnet.

3 Da skjelver husets voktere*. De sterke menn** blir bøyd. De som maler*** på kvernen, stanser arbeidet, fordi de er blitt for få. Og det mørkner for dem som ser ut gjennom vinduene****.
4 Begge dørene til gaten* blir stengt, mens kvernduren blir svak. En står opp når fuglene kvitrer, men alle sangmøyene er lavmælte.
5 En frykter for hver bakke, det lurer skremsler ved veien. Mandeltreet blomstrer*, gresshoppen sleper seg fram,

kapersen mister sin kraft**. For mennesket drar bort til sin evige bolig – de sørgende går allerede og venter på gaten.
6 Tenk på din skaper før sølvsnoren slites over, og gullskålen slås i stykker, og krukken brytes i stykker ved kilden, og hjulet knuses og faller ned i brønnen,
7 før støvet vender tilbake til jorden og blir som det var før, og ånden vender tilbake til Gud, som gav den.
8 Tomhet og atter tomhet, sier Predikanten. Alt er tomhet!
9 For øvrig er å si at Predikanten var en vismann, og at han også lærte folket kunnskap. Han grunnet og gransket, og han laget mange ordspråk.
10 Predikanten søkte å finne velgjørende ord, og her er skrevet det som riktig er, sannhets ord.
11 De vises ord er som brodder. Visdomsspråk som er samlet, sitter fast som nagler. De er gitt av den ene og samme hyrde.
12 For øvrig: la deg advare, min sønn! Det er ingen ende på all bokskrivingen. Mye gransking tretter legemet.
13 Slutten på det hele, etter at alt er hørt, er dette: Frykt Gud og hold hans bud! Det er noe som gjelder alle mennesker.

[Redigert den 9-1-2008 av ydmyk]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 9-1-2008 kl 22:37


står foresten at manns vrede ikke virker til det gode for Gud.. men Gud hater spott..

så... d for stå sin prøve..

skal ikke i mer her tror jeg..
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lexus
Veteran
*****




Innlegg: 636
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 10-1-2008 kl 12:08


Sitat:
Opprinnelig postet av PeterDJ
Sitat:
Opprinnelig postet av Lionheart
Jeg vil aldri bortforklare helvete. Derimot er det svært mye som sies i denne profetien eller synet eller hva man nå skal kalle det, som er fullstendig ukjent i Bibelen. I tillegg sier Bibelens siste bok at intet mer skal legges til. Alt hva vi trenger som kristne finnes i Bibelen. Hvorfor skulle vi gå rundt med kløende ører for å høre på nye syner og åpenbaringer, spesielt når de er utenom-bibelske eller direkte ubibelske. Man skal være forsiktig med å tro på alt man hører, og man skal prøve alt på Bibelens ord.


Paulus sier selv at man skal prøve profetiene.

Jesus sa ikke at det aldri skulle komme profetier... han sa vel gjerne det motsatte?

At unge skulle se syner og eldre skulle ha drømmer, eller noe lignende..

Så jeg kan ikke forstå argumentet ditt heeeelt, selv om det kan være hardt å lese ei slik bok.

Og hvorfor skal man høre på de som håner profetier?

hva om de spotter og hånder høye åndemakter?

Gud vet. Tenk på lasarus og den rike.

Jeg ser fortsatt ingen grunn til å avvise dette budskapet, slik som noen våger å gjøre med hån. :/

hva er det som er ubibelsk.. ?

en åndelig verden?

har vi anelse om hvordan helvette fungerer, dette stedet som Jakob sier setter tungen i brann... og brenner livshjulet..

det er et sted, med masse ondt i!

skal man bortforklare det? er det bibelsk?

jeg blir sint på disse som legger ut hånlige gjennomganger av ei bok, og skal liksom gjøre det i jesu navn?

og d har ingenting med deg å gjøre.. men jeg syns ikke du skal høre på dem...

likevel som du sier er det vi trenger å vite i bibelen..

og du behøver ikke å tro på det som står i denne boken..

sånnsett er svaret ditt helt greit, jeg er bare litt frustrert over disse hånlige gjennomgangene av boka som stopper når de begynner å se det grusomme i det.. de blir litt mer ydmyke da..

som små barn blir når de spotter helt til de ser vreden kommer.. og noen voksne bare ser på dem med strengt blikk..


Fikk lyst til å kommenter dette utrykket "ubibelsk"som har
kommet inn for å bli later det til, enten en henter ord fra Bibelen eller utenfor, så later det til at de admistrerende ikke kjenner sin oppgave med å skjeldne på bibelsk og ubibelsk.
Som en referanse til hva som ikke står et ord om i Bibelen kommer her.
Sitat:
Opprinnelig postet av Lionheart
romerkirken er skjøgen i åpenbaringen. paven er antikrist. hvorfor tviler folk på dette i dag? tegnene er de samme som de var for 500 år siden, ja sterkere. men folk vil ikke høre "fred fred!" roper de, men det er ingen fred.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 10-1-2008 kl 17:31


man bør vokte seg for alle slike lærer som peker på en antikrist.. for det er mange antikrister... de som fornekter Jesus Kristus..

om du tror det er paven så er det vel litt dumt om antikrist kommer og setter seg i en stol, og er en 30 år gammel israelitt.. eller muslim... eller hinduist for den del... kan jo være hva som helst.

da kan det jo være lokkende å tro at dette er en god mann som skaper fred..

jeg syns faktisk det er ganske alvorlig å gå å tro at antikrist er paven....

den lovløse som skal komme etter all satans makt på ødeleggens vinger er vel ikke en gammel mann... ?

du får hele tiden en ny pave... paver kommer, paver går..

om antikrist er den kommende pave i år 3000 kan vi ikke vite, kan vi? derfor er den spekulasjonen grunnløs etter min mening..

men dere får ta det som dere vil...


[Redigert den 10-1-2008 av PeterDJ]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lexus
Veteran
*****




Innlegg: 636
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-1-2008 kl 08:01


Helt enig med deg i dette, PeterDJ.
Ikke dumt å være avventende, for dette er ting som opplyses om i Skrifen;
Men når dere ser ødeleggelsens styggedom stå der den ikke bør stå - den som leser, han forstå det! - da må de som er i Judea, flykte opp i fjellene. (Mark.13.14, og så var det de henvisningene da; Dan.9.26, 11.31, 12.11, Matt.24.15ff, Luk.21.20ff)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 11-1-2008 kl 11:27


Sitat:
Opprinnelig postet av PeterDJ
man bør vokte seg for alle slike lærer som
peker på en antikrist.. for det er mange
antikrister... de som fornekter Jesus Kristus..


Sunn skepsis er godt å ha, PeterDJ. Men,
en ting er sikkert. Vet du ikke hvem anrikrist
er når han kommer, vil du falle for ham.

Du har noen interessante utsagn som jeg
gjerne vil driste meg til å kommentere:

Sitat:
Opprinnelig postet av PeterDJ

jeg syns faktisk det er ganske alvorlig å gå
å tro at antikrist er paven....

den lovløse som skal komme etter all satans
makt på ødeleggens vinger er vel ikke en
gammel mann... ?


Du henviser (regner jeg med) til den sittende
pave Benedict XVI. Ja, han er gammel, og de
valgte ham som en "mellompave" i påvente
av en yngre kandidat.

Jeg synes det blir feil å si at "paven er Antikrist".
Det gir mer mening å si at "Antikrist vil være
paven". Jeg tror at det er en bestemt pave
som Satan vil manifistere seg i, siden han har
en bestemt oppgave i et bestemt tidsrom.

I ditt neste utsagn treffer du spikeren på hodet
og siterer (kanskje uvitende) omtrent hva
Skriften sier om dyret:

Sitat:
Opprinnelig postet av PeterDJ

du får hele tiden en ny pave... paver kommer,
paver går..


Åpenbaringen 17:11 sier: "Og dyret som var
og ikke er, er selv den åttende, og er tillike
en av de syv, og farer bort til undergang."


Dyret som var og ikke er, og som er...? Hva er
det? Jeg synes det høres om som en pave-
rekke. Som du sier, du får hele tiden en ny pave
som avløser den gamle.

Men en gang vil vi få den siste. Visste du at
ifølge den Katolske Kirkes egne profetier er
den sittende pave den nest siste?

Guds menn (protestanter) gjennom tidene har
alltid identifisert den Katolske Kirken som Dyret
og som antikrist. Jeg tror at mange protestanter
i dag har mistet gangsynet og fått hukommelses-
tap.

Hvorfor er de protestanter? Hva protesterte de
mot?




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 12-1-2008 kl 02:12


vel siden jeg ikke har tid å svare akkurat nå så vil jeg bare si ganske kort...

de skal undre seg over dette, han som var, ikke er, og skal komme... noe du gir utrykk for å gjøre, noe jeg også har undret meg over...

må nok prate om dette senre, men jeg tror ikke jeg vil falle for hans bedrag, jeg håper nå ikke det iallefall.. d står iallefall ikke i bibelen at en er nødt å vite hvem d er.. tror til og med vi blir rykket bort før den tid, + at jeg kanskje er død innen da, så det var en litt drøy, eller dristig? påstand..

Peace.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 12-1-2008 kl 02:28


på dette skal de kjenne om dere er hans disipler, om dere elsker hverandre..

nå kjenner ikke jeg paven personlig, så jeg skal ikke sladre Lance.. men håper for din del du har rett ellers har du jo fordømt en bror ganske kraftig... ?

nå er jeg klar over at dette er en utbredt tanke at paven er anikrist, eller pavedømmet, så jeg kommer ikke her og sier at det er nødt å være feil, men jeg syns det er en alvorlig ting å si om det skulle være feil, for i såfall vil man naturlig nok være mer sårbar ovenfor den VIRKELIGE antikrist.. altså såfremt det skulle vise seg at han ikke er en kommende pave.

det er bare noe jeg tror..

og hvis jeg skal gjette er antikrist, engelsktalende og israelitt... siden nå også jødene venter på en Kristus.. dette er selvsagt spekulasjoner som kanskje til og med er langt fra nødvendig, i og med at bibelen klart sier at man ikke bør gå ut over hva skriften selv sier. Likevel... vi vet vel at jødene venter på en mesiass..? og vi vet at engelsk er det internasjonale språk.. så..

hva slags språk snakker paven? jaja.. tar dette når jeg ar bedre tid.. :)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 12-1-2008 kl 12:40


PS : jeg tror ikke jødene vil omfavne en pave, som utgir seg som kristen, som om han var messias, om dette skulle være den onde profet... tror det kan være et clue.

hva er målet til feks deg Lance.. er det å advare ufrelste og frelste når tiden kommer, at dette er den mannen/kvinnen.. eller tror du Gud vil advare oss på sin måte? bare et spørsmål...

for det står jo.. når dere ser ødeleggeren på det hellige sted må dere ikke ta med dere noe, men bare løp for livet..

vet ikke hvorfor jeg er så på hugget... siden jeg jo ikke kan vite noe... men slike ideer om paver, antikatolske bevegelser osv som gjør meg utrolig skeptisk...

spess nå de er gjemt bak feighet.. om d virkelig var så alvorlig ville man løpt ut på gaten og advart folk.. ikke sendt brosjyrer i posten, med et smil og en hyggelig stemme... som sier noe som: "dette er nå bare litte grann så du kan ha å knaske på.. en "lien" ekstra.. kos deg.. håper du får ei "åpenbaring" ...

trodde kristne skulle stå sammen? være ett...

av og til så sover kristne, så kommer det en eller annen synder og spotter i verden, dulter i denne kristne og håner han opp i fjeset og sier, ha ha ha... ser du ikke hva du har gjort?? se, nå kan jeg lære deg!!

som feks dagen magazinet... hadde hitler bokstaver og var et elendig navn sa de på tv2 eller hva d var...

men når kristne gjør slike ting er det jo ikke å vente...

:/ og d er fordi kristne ikke står sammen..

når de endelig får ei avis sammenslått.. "ei ussel lita avis" så klarer de ikke å forenes en gang i en slik liten sak, som en upopulær avis.

Dette må ikke sees på som en forsoning..

da dømmer de seg selv når de slår seg sammen.. når de motsier seg selv...

for hva? for pengene? for å berge avisa? hvem leser den avisa uansett?

Jesus sa det: Våk.

[Redigert den 12-1-2008 av PeterDJ]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 13-1-2008 kl 23:52


Sitat:
Opprinnelig postet av PeterDJ
på dette skal de kjenne om dere er hans
disipler, om dere elsker hverandre..
nå kjenner ikke jeg paven personlig, så jeg
skal ikke sladre Lance.. men håper for din
del du har rett ellers har du jo fordømt en
bror ganske kraftig... ?


Kjærlighet er korrigerende, min venn. Men,
siden du nevner det, så er ikke paven min
bror. Han representerer ikke i mine øyne
sann kristendom, men en hybrid religion
som siden dens start har vært en fiende
til kristne i århundrer.

Sitat:

nå er jeg klar over at dette er en utbredt
tanke at paven er anikrist, eller pavedømmet,
så jeg kommer ikke her og sier at det er
nødt å være feil, men jeg syns det er en
alvorlig ting å si om det skulle være feil,
for i såfall vil man naturlig nok være mer
sårbar ovenfor den VIRKELIGE antikrist..
altså såfremt det skulle vise seg at han
ikke er en kommende pave.


Jeg må tale ut fra min overbevisning, og
du ut fra din egen. Det er ikke tvil i mitt
sinn på at Antikrist vil manifistere seg i en
pave i fremtiden.

Sitat:

og hvis jeg skal gjette er antikrist,
engelsktalende og israelitt... siden nå også
jødene venter på en Kristus..


De venter på Messias, og de kommer nå
fra alle verdenshjørner til Israel nettopp
fordi hedningenes tid snart er omme, og
Josef (Kristus) vil åpenbare Seg for sine
brødre (de 144.000 jøder som er det
sanne Israel)

:)




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 14-1-2008 kl 00:08


Sitat:
Opprinnelig postet av PeterDJ
hva er målet til feks deg Lance.. er det å
advare ufrelste og frelste når tiden kommer,
at dette er den mannen/kvinnen.. eller tror
du Gud vil advare oss på sin måte? bare et
spørsmål...


Takk for spørsmålet, PeterDJ. :)

Jeg advarer folk allerede nå... jeg tror ikke
vi kommer til å bli gamle før dette skjer,
og det er min helt personlige mening...

Men spørsmålet ditt er godt. Gud advarer
jo alltid (i Skriften) menneskene før Han
sender dom. Han har alltid hatt en mann
på scenen for å gi Sitt budskap, og det er
opp til folket om de vil høre advarselen.

Helt siden den Romersk Katolske Kirkes
begynnelse har de kjente Guds menn (som
kalles protestanter) advart mot Rom.
Hvorfor er DKK ikke lenger betraktet som en
slik trussel? Det er et endetidsfenomen.
Totalt åndelig mørke forblinder folk. Hvilken
institusjon har slaktet ned flest kristne
gjennom århundrene? DKK. Og hvem er det
som dag etter dag proklamerer sine ord om
fred, frihet og kjærlighet? DKK. Bare for litt
over 100 år siden uttalte DKKs prester at
DKK ville gjøre det samme igjen (som i den
mørke middelalder) om de kom til makten
igjen.

Og det vil de. Kirkenes Verdensråd og DKK
representerer flertallet av verdens katolikker
og protestanter. Sammen vil de bestemme
hvem som kan tilbe og hvem som ikke kan.
Frie menigheter vil være over og ut.

Sitat:

slike ideer om paver, antikatolske bevegelser
osv som gjør meg utrolig skeptisk... spess
nå de er gjemt bak feighet.. om d virkelig var
så alvorlig ville man løpt ut på gaten og advart
folk.. ikke sendt brosjyrer i posten, med et
smil og en hyggelig stemme... som sier noe
som: "dette er nå bare litte grann så du
kan ha å knaske på.. en "lien" ekstra.. kos
deg.. håper du får ei "åpenbaring" ...
trodde kristne skulle stå sammen? være ett...


Hvorfor er du skeptisk til ting som er anti-
katolsk? Bare lurer... er DKK en autoritet som
vi må svare for? Eller er Bibelen autoriteten?
Ifølge DKK selv er kirken over Skriften.

Enhver har sin måte å evangelisere på,
men å stå og rope mot Rom på gaten i
det "siviliserte" Norge ville neppe resultert
i noe annet enn mer sympati for pavekirken.

Kristne skal stå sammen og være ett som
du sier. Men på hvilken måte? Gjennom
økumenikk?




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 14-1-2008 kl 15:05


økumenikk? hehe.. hakke peil på hva det er..

kremt... ikke meningen å virke fornærmende mot deg Lance.. jeg prøver bare å forstå dette..

du behøver ikke å bry deg så hardt om hva jeg mener heller, for jeg er bare en dåre.

men har skjønt at man ikke kan hjemme seg bak en mur av kunnskap.. for visdom og kunnskap er ikke det samme.. og jeg har lest at en ikke skal gjøre sin egen dør høy.

men jeg er alltid skeptisk til "nye" ting.. og tar d ikke til meg som om det var en selvfølge.. jeg er ingen kløpper i historie så sånnsett er jeg på tynn is når det gjelder hva DKK står ansvarlig for..

men jeg vet bare at Jesus vil at hans disipler skal være ett..

og jeg vet at det er all slags mennesker i all slags menigheter.. du har nok de rettferdige i de katolske kirker, du har dem overalt i verden, selv uten menighetsforbindelse.. kanskje de mest rettferdige sitter på et gatehjørne i burma..

men du har også onde mennesker, i alle slags menigheter..

så forklar meg, om du vil lance.. men jeg er ikke her for å trette.. men for å forstå.. :-)

dette var jo tråden om ei bok, men la gå..

[Redigert den 14-1-2008 av PeterDJ]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 14-1-2008 kl 17:11


Sitat:
Opprinnelig postet av PeterDJ
jeg er ingen kløpper i historie så sånnsett
er jeg på tynn is når det gjelder hva DKK
står ansvarlig for..


Du burde lese litt historie, da forstår du
mer hvorfor ting er som de er i dag.

Sitat:

så forklar meg, om du vil lance.. men jeg er
ikke her for å trette.. men for å forstå.. :-)


Ikke sikker på hva jeg skal forklare... :)

[Redigert den 14-1-2008 av Lance]




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 14-1-2008 kl 17:47


hvem er josef.. og hvorfor tror du antikrist er paven.. og hvordan kan du vite det?

kjenner du paven, vet du hva han står for, vet du om han elsker sin neste, vet du om han lever et hellig liv, vet du om han forkynner ordet.. feks...

for meg er nesten dette det samme som å tro at bush er antikrist.. som å tro at paven er det.

eller nesten det samme som å tro på reinkarnasjon..

litt for utrolig med andre ord.. :/
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
wbrochs
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1402
Registrert: 7-6-2004
Bosted: norvegen
Brukeren er frakoblet

Humør: Radikal kristen

[*] opprettet den 14-1-2008 kl 20:40


Sitat:
Opprinnelig postet av PeterDJ
hvem er josef.. og hvorfor tror du antikrist er paven.. og hvordan kan du vite det?
...........
:/


Med rette spør du, PeterDJ, om paven kan være antikrist. Ifølge den læren jeg har tilegnet meg fra Guds ord i Bibelen, så sier den at antikrist er en betegnelse på dem som nekter for at Jesus var Kristus, altså Messias.
Den katolske kirke og paven nekter ikke for at Jesus er Kristus, Messias. Ergo kan ikke paven være antikrist. ¨

Noe annet er at vi finner eksempler på ubibelsk praksis og lære innen den katolske kirke så vel som innen alle protestantiske trossamfunn, uten er det er noe avgjørende bevis for at de er antikrist.

Hvis vi vil søke etter antikrist bør vi se hen til hva man lærer innen Islam. De bekjenner Jesus som en helt vanlig profet, men de nekter for at han er Kristus, Messias som er profetert om i GT. De mener profetiene peker frem mot profeten Muhammed. I disse miljøene er det jeg ser antikrist.

Så, du er i tråd med Bibelen her, PeterDJ.




Ham gir alle profetene det vitnesbyrd at hver den som tror på ham, får syndenes forlatelse ved hans navn. Apg 10:43
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Labar
Juniorveteran
****




Innlegg: 486
Registrert: 23-9-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 14-1-2008 kl 20:56


Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Den katolske kirke og paven nekter ikke for at Jesus er Kristus, Messias.

Nei, men kan det være at de selv setter seg i Herrens sted?

-
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
wbrochs
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1402
Registrert: 7-6-2004
Bosted: norvegen
Brukeren er frakoblet

Humør: Radikal kristen

[*] opprettet den 14-1-2008 kl 21:11


Sitat:
Opprinnelig postet av Labar
Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Den katolske kirke og paven nekter ikke for at Jesus er Kristus, Messias.

Nei, men kan det være at de selv setter seg i Herrens sted?

-

Men det, min venn, oppfyller ikke Bibelens kriterier for å være Antikrist. Men hvordan mener du troende islamister (som fornekter at Jesus er Kristus, kommet i kjød) passer med antikrist slik Bibelen beskriver ham?




Ham gir alle profetene det vitnesbyrd at hver den som tror på ham, får syndenes forlatelse ved hans navn. Apg 10:43
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Labar
Juniorveteran
****




Innlegg: 486
Registrert: 23-9-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 14-1-2008 kl 21:32


Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Men det, min venn, oppfyller ikke Bibelens kriterier for å være Antikrist. Men hvordan mener du troende islamister (som fornekter at Jesus er Kristus, kommet i kjød) passer med antikrist slik Bibelen beskriver ham?

Så langt jeg har forstått dette, wbrochs, så betyr antikrist både en som kommer i stedet for, og en som er imot ved å benekte. Så Kanskje kan de begge sies å være antikristelige?

-
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Praxis
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1751
Registrert: 21-11-2004
Brukeren er frakoblet

Humør: ved Ånd, ikke Makt

[*] opprettet den 14-1-2008 kl 22:10
han setter seg og troner som gud


Sitat:
Labar
så betyr antikrist både en som kommer i stedet for, og en som
er imot ved å benekte.



først må frafallet komme, og syndens menneske åpenbares,
fortapelsens sønn,
han som står imot og opphøyer seg over alt som kalles gud
eller helligdom, så han setter seg i Guds tempel
og gir seg selv ut for å være Gud.


... there come a falling away first, and that man of sin
be revealed, the son of perdition;
Who opposeth and exalteth himself
above all that is called God, or that is worshipped;
so that he as God sitteth in the temple of God,
shewing himself that he is God.

Minnes I ikke at jeg sa eder dette?

2 Tes 2
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 14-1-2008 kl 22:18


Sitat:
Opprinnelig postet av PeterDJ
hvem er josef.. og hvorfor tror du antikrist
er paven.. og hvordan kan du vite det?


Josef fra Bibelen kjenner du vel? Han er
et bilde på Jesus Kristus.

Jeg tror at Antikrist vil bli manifistert i en
pave i fremtiden. Det er ikke det samme
som å si at "paven er Antikrist".

Sitat:

kjenner du paven, vet du hva han står for


Ja, jeg vet hva han står for. Katolisismen
er velkjent og kirkesamfunnet han
representerer er faktisk det første
organiserte kirkesamfunn innen kristne
rekker.

Selve paveembetet er antikristelig i seg
selv da han hevder å være mellommann
mellom Gud og menneske, noe Jesus Kristus
er.




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Praxis
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1751
Registrert: 21-11-2004
Brukeren er frakoblet

Humør: ved Ånd, ikke Makt

[*] opprettet den 14-1-2008 kl 22:18


Sitat:

Pave Leo XIII hevdet å ta Guds plass på jorden.
... “Vi [paven] har på denne jorden plassen til Gud den allmektige”, ...
“Paven er som Gud på jorden”.
”Sjefskonge over kongene, enehersker over de trofaste kristne,
med mengder av ubrutt makt, og av Gud gitt makt til å regjere
over de jordiske og himmelske kongedømmer.” (2)

Han hevder å tre inn i Jesu sted.
Pavens tittel ”Vicarius filii dei” betyr: Guds sønns vikar.
Men skulle Jesus sende en vikar?


sakset i farta: http://www.mensviventer.no/mvv49/fallenkvinne.html
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
wbrochs
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1402
Registrert: 7-6-2004
Bosted: norvegen
Brukeren er frakoblet

Humør: Radikal kristen

[*] opprettet den 14-1-2008 kl 22:20


Sitat:
Opprinnelig postet av Labar
Så langt jeg har forstått dette, wbrochs, så betyr antikrist både en som kommer i stedet for, og en som er imot ved å benekte. Så Kanskje kan de begge sies å være antikristelige?

-

Hvor i Bibelen finner du en slik definisjon på Antikrist?




Ham gir alle profetene det vitnesbyrd at hver den som tror på ham, får syndenes forlatelse ved hans navn. Apg 10:43
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Praxis
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1751
Registrert: 21-11-2004
Brukeren er frakoblet

Humør: ved Ånd, ikke Makt

[*] opprettet den 14-1-2008 kl 22:25


Sitat:

Hvor i Bibelen finner du en slik definisjon på Antikrist?


2 Tes 2. Sitert ovenfor. Holy Bible, Gilbrant Wisløff version.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 14-1-2008 kl 22:28


Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Ifølge den læren jeg har tilegnet meg fra Guds
ord i Bibelen, så sier den at antikrist er en
betegnelse på dem som nekter for at Jesus
var Kristus, altså Messias.

Den katolske kirke og paven nekter ikke for
at Jesus er Kristus, Messias. Ergo kan ikke
paven være antikrist.


Det er riktig at det var antikristens ånd som
fornektet at Jesus var Kristus, den salvede.

Den samme antikristens ånd forfulgte siden
Guds folk som var fylt med den Hellige Ånd,
og som du vet, så er det jo den samme Ånd
som var i Jesus Kristus.

Og hvem forfulgte Guds folk gjennom den
mørke tidsalder? Antikristens ånd gjennom
en institusjon og et paveembete.

Antikristens ånd i paveembetet og DKK har
alltid forfulgt Guds folk, og den ånden som
står bak er en antikristens ånd.

Dette visste Luther, og dette visste alltid
de troende i enhver Gudsendt vekkelse vi
har hatt siden den gang.

Antikristens ånd vil alltid stå imot Kristi
ånd - og hvor finner vi antikristens ånd?
ALLTID blant de religiøse som hevder å
være av samme tro. Slik var det i all tid.

Disse vil være blant dem som gjorde store
ting i Guds navn, og som Jesus sier at
Han aldri kjente... Ingen av dem fornektet
at Jesus var Kristus i sin teologi, men
likevel fornekter de det Gud gjør i deres
samtid.

[Redigert den 14-1-2008 av Lance]




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
wbrochs
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1402
Registrert: 7-6-2004
Bosted: norvegen
Brukeren er frakoblet

Humør: Radikal kristen

[*] opprettet den 14-1-2008 kl 23:22


Sitat:
Opprinnelig postet av Praxis
Sitat:

Hvor i Bibelen finner du en slik definisjon på Antikrist?


2 Tes 2. Sitert ovenfor. Holy Bible, Gilbrant Wisløff version.

Men, frafall hva hva?
Og, hva og hvor er Guds tempel?




Ham gir alle profetene det vitnesbyrd at hver den som tror på ham, får syndenes forlatelse ved hans navn. Apg 10:43
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Labar
Juniorveteran
****




Innlegg: 486
Registrert: 23-9-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 15-1-2008 kl 00:17


Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Og, hva og hvor er Guds tempel?

Tempelet det er snakk om kan være menneskehjerte.

”Han holder hele bygningen sammen, så den i Herren vokser til et hellig tempel,
og gjennom ham blir også dere bygd opp til en bolig for Gud i Ånden.”
(Ef 2, 21-22)


-
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
 Sider:  1  2    4

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen