Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
 Sider:  1    3  4
Forfatter: Tittel: SDA tror frelse fra synd.
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 8-1-2016 kl 22:18
SDA tror frelse fra synd.


Så hvor døde Jesus for oss i Guds ord?



Ser du sabbatshøytidene i bildet over?

Høytidene er påsken som inkluderer korsfestelsen og oppstandelsen til Jesus, pinsen som er Åndens falle (vaskevannsfatet rett utenfor templet) på først jødene og så 3,5 år etterpå hedningene. Disse sabbater omhandler Jesu første komme og er på våren. Disse sabbater bringer oss inn i det hellige hvor Lysestaken er, skuebrødet er og røkofferalteret er.


Når vi så har kommet inn der møter vi realiteten rundt også Dommen og høstens sabbatshøytider. Disse er Basunen, Atonement og Tabernakelenes festtider. De siste omhandler reisen til himmelens Jerusalem og tiden der oppe før Dommens siste dag hvor ondt/ synd, Ildsjøen og døden blir gjort til intet. Basunen er varsel om Jesu andre komme og dom mens Atonement er tiden som gjør oss klar til å bli ett med Gud. Det er den tiden vi er i nå, forsoningen med Gud individuelt og verden.

Saken er at vårens sabbatshøytider er utenfor templet men innebefatter også Templet hvor Lysestaken, røkofferalteret og skuebrødet er.
Høstens høytidssabbater er inne i Det Aller Helligste, disse sabbater inviterer oss videre nærmere Gud i Frelsesplanen.

SDA mener med bakgrunn i Profeten Daniel og Paulus at vi nå er i Atonements høytidssabbat. Vi mener at den neste høytidssabbat er Sukkoth, reisen til himmelen som skjer etter, i forbindelse/ samtidig med Jesu andre komme.

Hva er det som gjør at Kirken/ Menighetene ikke taler om høytidssabbatenes mening/ formål?

[Redigert den 23-1-2016 kl 12:21 av LeifG]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 9-1-2016 kl 12:40



Takk, det samme til dere, god sabbat :)

Ha borte i et par dager, bredbåndet i nabolaget ble
ombygget. En blir litt "stresset" når en ikke har den muligheten
til å følge med på web'n.
:)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2179
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 9-1-2016 kl 13:54


Greit det Viking.

Det har ikke skjedd så mye her annet enn at Leif har blitt syndfri :)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 9-1-2016 kl 15:55


Nå har ikke jeg ett eneste sted snakket om meg selv og sagt at Jeg er blitt syndfri men jeg er glad at du ser at Guds nåde og frelse leder til syndfrihet.

:)

2 Tim 3,16-17 Den hele Skrift er innblest av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til optuktelse i rettferdighet, forat det Guds menneske kan være fullkommen, duelig til all god gjerning.

Det er jo ikke alle som blir entusiastisk og glade når de ser at frelsen er for hånden, de reagerer gjerne slik:


2 Tim 3,13 Men onde mennesker og slike som kverver synet på folk, går frem til det verre; de fører vill og farer vill.

2 Tim 4,3 For det skal komme en tid da de ikke skal tåle den sunde lære, men efter sine egne lyster ta sig selv lærere i hopetall, fordi det klør dem i øret,
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 10-1-2016 kl 14:33




Her er mannen som rører grauten:


https://www.youtube.com/watch?v=59nJqLN4qqI

Han levner ingen tvil om hva han vil gjøre fremover.

Her er en annen aktør som vil bidra til forvirring og lidelser:
http://www.nytimes.com/2016/01/06/opinion/mr-erdogan-crosses...


Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 10-1-2016 kl 17:25


Hva mener du om frelsen i GT slik som fremlagt i innlegget Viking? Noen innspill/ tanker?

:)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2179
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 10-1-2016 kl 17:48


Sitat: skrevet av Viking  

Her er mannen som rører grauten:


https://www.youtube.com/watch?v=59nJqLN4qqI

Han levner ingen tvil om hva han vil gjøre fremover.

At vi alle har samme Gud er rett og slett en kjempeløgn,
tror nok de gutta med fordel kunne ha studert NT litt mer.

Det er noe av den samme løgnen vi finner i de lutherske kirkers
liberalteologi også, Gud er bare snill og god og frelser til slutt alle.

Jeg vil altså først og fremst anbefale NT for å kunne motgå all form for villfarelse.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 10-1-2016 kl 19:15



Bevisste løgner er langt værre
enn ubeviste løgner.

Kirkens leder er bevisst om sin løgn og drives av begjær
på makt og rikdom. Kan ikke finne noen annen grunn.

.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 10-1-2016 kl 21:46


Sitat: skrevet av Viking  

Bevisste løgner er langt værre enn ubeviste løgner.

Kirkens leder er bevisst om sin løgn og drives av begjær på makt og rikdom. Kan ikke finne noen annen grunn. .



DRKK tror bevist at paven er Simon Peters etterfølger og at denne person fikk makt over himmel, jord og døden slik at alt det paven sier må Gud bøye seg for om så er. Derfor har Pavemakten i sin forståelse rett til å endre Guds bud og tider og GT sier sammen med også NT at denne makt som gjør dette ER Antikrist makt. Videre kan vi se at Antikrist makt ei heller benekter Jesus som Gud men Gud/ Jesus i kjød som deg og meg.

Saken er at man bruker Jesu ord i NT og isolerer det for så å ikke sjekke i GT om det er sant og mulig.

Slik har dermed DRKK all makt over alle kriker på denne jord som holder hennes bud og tider. Vi kan også se at mange av hennes barn bruker NT på samme måte, uten å sjekke skriftene (GT) om det er slik.

Når vi ser på dette Viking så tror jeg ikke det er bevist for alle men for noen som holder de fleste i trelldom inn under seg. Det mens de av hele hjertet tror de følger Gud men de tror på løgner på løgner og Gud kaller bedraget urettferdighetens forførelse. Den eneste måte individer kan oppdage sannheten på er å søke sannheten, elske sannheten høyere enn seg selv.

Gjør en ikke det gir Gud bedraget kraft slik at de får det de ensidig vil ha slik at universet kan se hvor onde vi er uten Sannheten i vårt hjerte. De som er sannferdige vil hoppe av.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2179
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-1-2016 kl 09:38


Det er en stor tidsperiode mellom GT og NT og det kan derfor
være noe forskjellig ordlyd og skikker. Det som imidlertid er
viktig er at ånden er den samme.

"Jesu vitnesbyrd er Ånden i profetordet." (Åp 19,10)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 11-1-2016 kl 10:08



Sitat:

“Vatican says Catholics should not try to convert Jews,” or “Jews don’t need Christ to be saved.”


http://www.breakingisraelnews.com/58246/reflecting-vaticans-...

"Jødene" og Vatikanet trenger ikke Kristus?

Selvtroen er det ikke noe i veien med der.




[Redigert den 11-1-2016 kl 09:27 av Viking]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-1-2016 kl 11:06


Sitat: skrevet av gana  
Det er en stor tidsperiode mellom GT og NT og det kan derfor være noe forskjellig ordlyd og skikker. Det som imidlertid er viktig er at ånden er den samme.

"Jesu vitnesbyrd er Ånden i profetordet." (Åp 19,10)


Det er ingen tidsperiode imellom GT og NT, de er i ett og flyter uavbrutt sammen. Det er en overgang fra hebraisk til gresk, så forkludrende og ond ment latin. Deretter takket være bruddet med pavedømmet ved gjenoppdagelsen av at DRKK er antikrist makt, tilbake til alment språk igjen.

Ånden er den samme ja og har du Jesu vitnesbyrd holder man Guds bud og ikke menneskebud/ DRKKs ti avgudsbud.


Åp 12,17 Og dragen blev vred på kvinnen og drog avsted for å føre krig mot de andre av hennes ætt, dem som holder Guds bud og har Jesu vidnesbyrd.



Med andre ord om man ikke holder Guds bud har man aldri Jesu vitnesbyrd og Hans Ånd. Med det har man heller ingen som helst peiling på profetordet.

Så spør jeg da om noen ser frelsen i GT slik Moses og profetene viser Frelserens vei derigjennom? Er Jesus Guds Lam forbilledlig og detaljert vist i den gamle pakts ordning? Det slik at vi ikke skal ha noen som helst grunn til å tvile/ ikke tro?


Hva sa Paulus?



Hebr 3,7-11 Derfor, som den Hellige Ånd sier:

Idag, om I hører hans røst, da forherd ikke eders hjerter som ved forbitrelsen, på fristelsesdagen i ørkenen, hvor eders fedre fristet mig ved å sette mig på prøve, enda de så mine gjerninger i firti år; derfor harmedes jeg på denne slekt og sa: De farer alltid vill i hjertet; men de kjente ikke mine veier, så jeg svor i min vrede:

Sannelig, de skal ikke komme inn til min hvile!

Hebr 3,19, 4,1-2
Så ser vi da at det var for vantros skyld de ikke kunde komme inn. La oss derfor ta oss i vare for at nogen av eder skal synes å være blitt liggende efter, da et løfte om å komme inn til hans hvile ennu er forhånden. For det glade budskap er og forkynt oss, likesom for hine; men ordet som de hørte, blev dem til ingen nytte, fordi det ikke ved troen var smeltet sammen med dem som hørte det.

Hebr 4,6-7 Eftersom det altså står tilbake at nogen skal komme inn til den, og de som først fikk det glade budskap, ikke kom inn for vantros skyld, så fastsetter han atter en dag: idag, idet han sier ved David så lang tid efter, således som før er sagt:

Idag, om I hører hans røst, da forherd ikke eders hjerter.


[Redigert den 11-1-2016 kl 10:08 av LeifG]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2179
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-1-2016 kl 12:44


Sitat: skrevet av LeifG  

Det er ingen tidsperiode imellom GT og NT

Realitetsorientering er et populært ord for tiden, kanskje du burde prøve det :)


Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2179
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-1-2016 kl 17:15
Tiden mellom GT og NT


De fire hundre "tause" årene

Den siste av profetene i Det gamle testamente er Malaki (ca. 400 f. Kr.), og det ble ikke flere kanoniske skrifter før Jesu komme. Det var likevel en viktig tid når vi tenker på Bibelen. I løpet av denne tiden ble skriftene i Det gamle testamente samlet og avgrenset. Den jødiske historikeren Josefus mente at dette arbeidet ble gjort i persertiden, under kong Artaxerxes I, (465 - 424 f. Kr.). Arbeidet kan neppe ha blitt sluttført i hans tid.

En viktig tid
Flere viktige hendinger fant sted i det tidsrommet vi her taler om. Viktigs var kanskje oversettelsen av Det gamle testamente til gresk. Dette arbeide skjedde mellom 280 - 150 f. Kr., og oversettelsen ble kalt Septuaginta. Denne oversettelsen åpnet veien for Det gamle testamentets budskap inn i den gresk-talende verden. Gresk var tidens språk, og budskapet i Bibelen var ikke lenger begrenset til hebraisk og folket som brukte dette språket.

Apokryfene
Apokryfene omfatter fjorten bøker, alle fra tiden mellom de to testamentene. De kom til etter at den jødiske kanon var "lukket", og disse skriftene var aldri en del av Det gamle testamentets kanon. Septuaginta og Vulgata tok disse skriftene med, de ble plassert mellom GT og NT. Den romersk-katolske kirke anerkjenner elleve av dem som "deuterokanoniske skrifte", og konsilet i Trent i 1546 erklærte dem å være en fullverdig del av Den hellige skrift.
Protestantiske kristne avviser å gi disse skriftene kanonisk, og de mener å ha både indre og ytre grunn for det. Bøkene ble aldri anerkjent som kanonisk skrift av jødene. Det ble de heller ikke av Jesus og apostlene.


Kilde: Ettbinds-kommentaren - Lunde forlag
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-1-2016 kl 17:23


Jeg skjønner hva du nå sikter til, bra. Det jeg ser på er hva som står i GT (inkl. NT) og der er det ikke tidsperiode på 400 år, det er en jevn flyt uten avbrudd i noe som helst.

Tenk over det at fordi om Gud ikke sender en profet på 400 eller 1000 år så står det skrevet hva som skjer i periodene. Tror man på Moses og profetene er man realitetsorientert omkring Guds plan.
Det er viktig å være presis i hva vi skriver for så å velvillig dele uten å legge feller for å felle/ erte. :)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2179
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-1-2016 kl 17:52


Ja jeg forstår hva du mener. Gud har en uavbrutt plan fra begynnelse til slutten. Er nok riktig det ja.

Samtidig er det også tidsmellomrom, ikke bare mellom GT og NT, men også mellom flere av Bibelens bøker.

Vi får prøve å realitets-orientere oss om begge deler :)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2179
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-1-2016 kl 18:27


Sitat: skrevet av Viking  

Sitat:

“Vatican says Catholics should not try to convert Jews,” or “Jews don’t need Christ to be saved.”


http://www.breakingisraelnews.com/58246/reflecting-vaticans-...

"Jødene" og Vatikanet trenger ikke Kristus?

Selvtroen er det ikke noe i veien med der.




[Redigert den 11-1-2016 kl 09:27 av Viking]


Alle trenger nok å frelses. Selv SDA tror jo på frelse fra synd.

Vikingene strittet lenge imot, men også de måtte jo til slutt gi tapt for Kvitekrist.

Og nå er vi i 2016, men en og anna hedning fins det jo fortsatt.

Med verst er det vel kanskje med de som er så (SDA)-frelst at de ikke lenger

har synd, de har vi virkelig fått endetidens villfarelse inn under huden.


[Redigert den 11-1-2016 kl 17:36 av gana]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 11-1-2016 kl 22:29


Gana sier:
Sitat:

Vikingene strittet lenge imot, men også de måtte jo til slutt gi tapt for Kvitekrist.


Hææ?

Mener du virkelig at drkk kristnet Norge?


Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2179
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-1-2016 kl 23:12


Sitat: skrevet av Viking  
Gana sier:
Sitat:

Vikingene strittet lenge imot, men også de måtte jo til slutt gi tapt for Kvitekrist.


Hææ?

Mener du virkelig at drkk kristnet Norge?




Nå tenkte jeg helst i et litt lenger perspektiv. Det er ikke så mange vikingblot igjen i dag vil jeg tro.

Men den katolske kirke gjorde nok også sitt ja, det er rart med det det ble jo i alle fall en veldig kulturforskjell.

Hedenske blot og anna vikingkultur dødde gradvis ut.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 11-1-2016 kl 23:47



Det jeg kaller Guds lære, kom til Norge ca. 700 år før år 1000.
Det er ingen som snakker om det. Dnk har bevisst holdt tilbake
mange opplysninger som ville belyse dette.

Gamle keltiske graver som helt klart bærer preg av kristen
påvirkning fra år 3-400 år etter Kristus er funnet her i landet.
Dette var pr. drkk def. kjettersk lære. Folk måtte forlate
denne læren og ta den katolske lære hvis de ville overleve.

Alt tyder på at satan koblet grepet rundt år 1000. Så hvilken lære
florerer i Norge i dag? Vranglæren. Reformasjonen brakte
ikke kirken nærmere Gud.

:)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-1-2016 kl 23:57


Sitat: skrevet av gana  
Med verst er det vel kanskje med de som er så (SDA)-frelst at de ikke lenger har synd, de har vi virkelig fått endetidens villfarelse inn under huden. [Redigert den 11-1-2016 kl 17:36 av gana]


Lær deg norsk gana.

Om man blir frelst fra synd så har man fått lagt synden og hjertet for synden på Jesus. Han tar bort synden og frelser oss fra omhandlet synd, slik at vi ikke synder igjen. Det er tro, å tro at Han er sterkere enn Jeget vi alle skapte har. Å legge seg i Hans hender å tro på Ham, stole på at Han tar den bort.

Ser jeg på meg selv uten Gud i meg er jeg og da har jeg synd men så lenge jeg tror på Ham er jeg ikke synd mere, det fordi jeg tror på Veien, Sannheten og Livet Han har presentert og gitt oss.

Uten Ham er jeg synd, jeg trenger Ham som min Gud, Konge, venn og Far. Uten Ham er jeg død.

Men hvis jeg ikke tror at jeg blir frelst fra synd på Veien, Sannheten og Livet Han presenterer og gir oss så er det ei heller ikke noe tro, ei håp og ei kjærlighet i Ham.

Hadde du gana valgt å sjekke ut hva Guds ord sier så ville du se, høre og forstå. Se du på åpningsinnlegget og sjekk ut frelsen der Jesus der gikk.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 12-1-2016 kl 00:00


Sitat: skrevet av Viking  
Det jeg kaller Guds lære, kom til Norge ca. 700 år før år 1000. Det er ingen som snakker om det.


Det er interessant at Olav gikk sin lære i Jerusalem før han kristnet Norge. Ingen i Jerusalem hadde søndag som helligdag der nede og alle lærte at Sabbaten bestod.

Det er vel slik at seierherrene (DRKK) skrev Norges historie i ettertiden.. .
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2179
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 12-1-2016 kl 11:50


Sitat: skrevet av Viking  

Det jeg kaller Guds lære, kom til Norge ca. 700 år før år 1000.
Det er ingen som snakker om det. Dnk har bevisst holdt tilbake
mange opplysninger som ville belyse dette.

Gamle keltiske graver som helt klart bærer preg av kristen
påvirkning fra år 3-400 år etter Kristus er funnet her i landet.
Dette var pr. drkk def. kjettersk lære. Folk måtte forlate
denne læren og ta den katolske lære hvis de ville overleve.

Alt tyder på at satan koblet grepet rundt år 1000. Så hvilken lære
florerer i Norge i dag? Vranglæren. Reformasjonen brakte
ikke kirken nærmere Gud.

:)

Ja hvis det er rett som du sier så er det jo rart at en ikke hører noe om det.

Har du noen dokumentasjon på noe av dette?

:)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2179
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 12-1-2016 kl 12:33


Sitat: skrevet av LeifG  

slik at vi ikke synder igjen

Bibelen sier noe annet. Den nevner noe om 7 ganger 70 når
den sier noe om hvor mange ganger vi kan komme til å synde.

Synd er altså noe vi er og har så lenge vi lever.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 12-1-2016 kl 17:00


7 x 70 er 490 år og ment symbolsk og at Han tilgir alltid. Ett menneske lever maks 120 år, langt unna 490 år men samtidig ble Israel i den gamle pakt gitt 490 år til å innelukke frafallet og bringe frelsen slik Daniel 9:24-27 sier.

Den sier noe om Guds nåde og tilgivelse, ikke at vi kommer til å synde uansett. Frelsen som er brakt frem i løpet av de 7 x 70, altså 490 år er frelse fra synd, ikke med synd. Det er ikke dermed sagt av nåden ikke er her men en dag vil nådedøren stenges gana.

Se i åpningsinlegget og du vil se nåden i den gamle pakt, ja du vil da se forsoningen og du vil se loven i hjertet og ikke steintavler.

Lovbrudd, synd er noe vi kan frelses fra om vi tror Ham men om vi ikke tror Ham kan vi ikke frelses fra synd heller. Da står man der med Jegets fornektende motstand imot Guds kraft i oss.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 12-1-2016 kl 20:02


Sitat: skrevet av gana  
Sitat: skrevet av Viking  

Det jeg kaller Guds lære, kom til Norge ca. 700 år før år 1000.
Det er ingen som snakker om det. Dnk har bevisst holdt tilbake
mange opplysninger som ville belyse dette.

Gamle keltiske graver som helt klart bærer preg av kristen
påvirkning fra år 3-400 år etter Kristus er funnet her i landet.
Dette var pr. drkk def. kjettersk lære. Folk måtte forlate
denne læren og ta den katolske lære hvis de ville overleve.

Alt tyder på at satan koblet grepet rundt år 1000. Så hvilken lære
florerer i Norge i dag? Vranglæren. Reformasjonen brakte
ikke kirken nærmere Gud.

:)

Ja hvis det er rett som du sier så er det jo rart at en ikke hører noe om det.

Har du noen dokumentasjon på noe av dette?

:)


Det er bare å google, her et lite eksempel: http://utdanningsnytt.no/debatt/2006/september/kristen-pavir...

Onkel til Kristus, Joseph av Arimathea kom sammen med andre
apostler til de Britiske øyer etter Kristi død.

Mye interessant å lese om dette.


Sitat:

In the antient town of Glastenbury the holy Joseph of Arimathea continued till the day of his death, being forty-two years, so that he was eighty-six at his death; and so venerable was his person then held, that six kings of those parts honoured his corpse by carrying him on royal shoulders to the grave; which was made in the chancel of Glastonbury-abbey, and had a most stately tomb erected over him, with the following inscription:

HERE LIES THE BODY OF THAT MOST NOBLE DISCIPLE, RECORDED IN SCRIPTURE BY THE NAME OF JOSEPH OF ARIMATHEA, AND NOTED BY THE FOUR EVANGELISTS, ST. MATTHEW, MARK, LUKE, AND JOHN, FOR HIS BEGGING THE BODY OF OUR BLESSED SAVIOUR WHEN CRUCIFIED TO REDEEM LOST MEN FROM ETERNAL DESTRUCTION, AND BURYING IT IN A TOMB OF HIS OWN MAKING. HE DIED A.D. 45, AGED 86.


http://d.lib.rochester.edu/camelot/text/history-of-that-holy...
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 12-1-2016 kl 20:49



Jeg regner som ganske sikkert at du ikke vil se denne,
men jeg legger linken ut "just in case" ;)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2179
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 12-1-2016 kl 21:10


Sitat: skrevet av Viking  
Sitat: skrevet av gana  
Sitat: skrevet av Viking  

Det jeg kaller Guds lære, kom til Norge ca. 700 år før år 1000.
Det er ingen som snakker om det. Dnk har bevisst holdt tilbake
mange opplysninger som ville belyse dette.

Gamle keltiske graver som helt klart bærer preg av kristen
påvirkning fra år 3-400 år etter Kristus er funnet her i landet.
Dette var pr. drkk def. kjettersk lære. Folk måtte forlate
denne læren og ta den katolske lære hvis de ville overleve.

Alt tyder på at satan koblet grepet rundt år 1000. Så hvilken lære
florerer i Norge i dag? Vranglæren. Reformasjonen brakte
ikke kirken nærmere Gud.

:)

Ja hvis det er rett som du sier så er det jo rart at en ikke hører noe om det.

Har du noen dokumentasjon på noe av dette?

:)


Det er bare å google, her et lite eksempel: http://utdanningsnytt.no/debatt/2006/september/kristen-pavir...

Takk for info. Men kristen påvirkning og kristning blir jo ikke helt det
samme. For at man skal kunne snakke om en begynnende kristning
av landet så må man antagelig ha litt mer enn noen kors og noen
graver å vise til. Vil tro at noe av grunnen ligger der.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 13-1-2016 kl 14:41



Med en slik inntilling så blir det meste uinteressant Gana.
En kan tilogmeg rote seg bort i bibelen ved å overse den røde tråd i GT.

Dette sløret fører til vilfarelse. Du stoler på kirken og har dermed
godtatt dens grunnleggende doktrine. Nøkkelen til mye i GT og NT ligger i forståelsen av det fysiske Israel, den gang og i dag.

Men det gjelder det meste av den protestantiske kirken.



Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2179
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 13-1-2016 kl 15:27


Nei nei, kristen påvirkning før vikingtid er jo langt fra uinteressant. Og egentlig så er det jo også nokså selvsagt, det ville jo vært rart om den første kristne påvirkning kom akkurat i tiden for de første skrifteige kilder. Det er bare det at når tidspunktet for kristningen skal fastsettes så kan man ikke basere det på gamle funn av enkeltjenstander. Den første vikingtid var all hovedsak hedensk.

Når det gjelder det sanne Israel, Bibelens Israel, så tror jeg det er både fysisk og åndelig. Det er de som følger Herren, de som har fått sine synder tilgitt. Og noe annet bibelsk Israel tror jeg faktisk ikke fins i vår tid. Landet Israel - og fysiske etterkommere - tror jeg ikke lenger har noen betydning i bibelsk sammenheng. Vi kristne har rett og slett overtatt.

Shalomsann! :)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 13-1-2016 kl 16:55



Drkk sier så, "vikinger er hedninger". Men er det ikke obviously
at drkk har sværtet og løyet dem så langt at de har mistet sin
identitet og historie. Et av de tidligste bevis for deres tro, oppspedd
med hedendom, er deler av GT som er funnet gjenfortalt i vår Yngre
Edda.

Det er det ikke mange som vet noe om. Er det ikke rart
at Norge ikke har oversatt den Yngre Edda til norsk???
Fri og bevare oss for vikingene???????? Den Yngre Edda var nært
utryddet takket være drkk. De har brent, forfulgt og løyet i all
sin tid. Tilslutt har den trauste nordmann trodd på dem.
Dette er gamle eriks verk.

http://www.hope-of-israel.org/i000111a.htm


[Redigert den 13-1-2016 kl 19:38 av Viking]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2179
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 13-1-2016 kl 18:07


Svaret ligger ikke i det fysiske, men i det åndelige.

Vi kan bli renset fra synd, det betyr ikke at vi blir

fri for synd, men at vi kan stå ren for Gud.

Rett og slett en kjempefrelse :)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 13-1-2016 kl 23:15


Sitat: skrevet av gana  
Svaret ligger ikke i det fysiske, men i det åndelige.

Vi kan bli renset fra synd, det betyr ikke at vi blir fri for synd, men at vi kan stå ren for Gud.

Rett og slett en kjempefrelse :)


Om man kan renses fra synd, blir man da ikke fri fra synden? Om ikke høres det ut som trelldom fordi kjødet er sterkere enn Gud.


Rom 8,6-14 For kjødets attrå er død, men Åndens attrå er liv og fred, fordi kjødets attrå er fiendskap mot Gud – for det er ikke Guds lov lydig, kan heller ikke være det – og de som er i kjødet, kan ikke tekkes Gud.

Men I er ikke i kjødet, men i Ånden, såfremt Guds Ånd bor i eder;

men har nogen ikke Kristi Ånd, da hører han ikke ham til. Men er Kristus i eder, da er vel legemet dødt på grunn av synd, men ånden er liv på grunn av rettferdighet.
Men dersom hans Ånd som opvakte Jesus fra de døde, bor i eder, da skal han som opvakte Kristus fra de døde, også levendegjøre eders dødelige legemer ved sin Ånd, som bor i eder.

Derfor, brødre, står vi ikke i gjeld til kjødet, så vi skulde leve efter kjødet; for dersom I lever efter kjødet, da skal I dø; men dersom I døder legemets gjerninger ved Ånden, da skal I leve.

For så mange som drives av Guds Ånd, de er Guds barn.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2179
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 13-1-2016 kl 23:56


Sitat: skrevet av LeifG  

Om man kan renses fra synd, blir man da ikke fri fra synden?

Det kommer an på hvem som ser. Er vi i Jesus
Kristus så ser Gud oss som rene, men det betyr
ikke at vi er fri for synd i oss selv.

Du har sikkert hørt om de som har fått vasket
sine kapper (Åp 22,14), det handler om
hvordan Gud ser oss.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 14-1-2016 kl 00:34



Yes:)

14Blessed are they that do his commandements, that they may haue right to the tree of life, and may enter in thorow the gates into the citie.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 14-1-2016 kl 12:55



Ezekiel 34:
Sitat:

29 Jeg lar planter vokse opp som det går gjetord om, ingen i landet skal lenger rives bort av sult. Aldri mer må de tåle spott fra folkeslagene.

30 De skal kjenne at jeg, Herren deres Gud, er med dem, og at de er mitt folk, Israels hus, sier Herren Gud.

31 Dere er sauene mine, flokken som jeg gjeter. Dere er mennesker, jeg er deres Gud, sier Herren Gud.





[Redigert den 14-1-2016 kl 11:56 av Viking]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 14-1-2016 kl 19:38


Sitat: skrevet av gana  
Sitat: skrevet av LeifG  

Om man kan renses fra synd, blir man da ikke fri fra synden?

Det kommer an på hvem som ser. Er vi i Jesus Kristus så ser Gud oss som rene, men det betyr ikke at vi er fri for synd i oss selv.

Du har sikkert hørt om de som har fått vasket sine kapper (Åp 22,14), det handler om hvordan Gud ser oss.


Om vi er i Kristus lever vi ikke i kjødet men i Ånden og Ånden kan ikke bryte Guds bud. Er vi i kjødet, altså gjør kjødets vilje er ikke Kristus i oss.

Er vi i Ånden er vi uten synd men det betyr ikke at vi er uten synd om vi ikke er i Ånden. Det er kun de som er i kjødet og vil frelses med synd, altså i kjødet som krever at man må tro slik du sier. Rart du ikke erkjenner det åpenbare.

Det verset Du henviser til er bevisst omskrevet av DRKK, det for å kunne skjule at de bedrar menneskeheten.

Dette er teksten i grunnteksten:

Rev 22:14 Blessed are they that do his commandments, that they may have right to the tree of life, and may enter in through the gates into the city.


Velsignet er de som gjør Guds bud, (de ti bud, de moralske bud) Kun de har tilgang til Livets Tre og kan komme inn i Byen (Jerusalem som er i himmelen).

Og slik går det med de som skriver om Åpenbaringen:


Rev 22:18-19
For I testify unto every man that heareth the words of the prophecy of this book, If any man shall add unto these things, God shall add unto him the plagues that are written in this book: And if any man shall take away from the words of the book of this prophecy, God shall take away his part out of the book of life, and out of the holy city, and from the things which are written in this book.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2179
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 14-1-2016 kl 21:30


Sitat: skrevet av LeifG  
Sitat: skrevet av gana  
Sitat: skrevet av LeifG  

Om man kan renses fra synd, blir man da ikke fri fra synden?

Det kommer an på hvem som ser. Er vi i Jesus Kristus så ser Gud oss som rene, men det betyr ikke at vi er fri for synd i oss selv.

Du har sikkert hørt om de som har fått vasket sine kapper (Åp 22,14), det handler om hvordan Gud ser oss.


Om vi er i Kristus lever vi ikke i kjødet men i Ånden og Ånden kan ikke bryte Guds bud. Er vi i kjødet, altså gjør kjødets vilje er ikke Kristus i oss.

Er vi i Ånden er vi uten synd men det betyr ikke at vi er uten synd om vi ikke er i Ånden. Det er kun de som er i kjødet og vil frelses med synd, altså i kjødet som krever at man må tro slik du sier. Rart du ikke erkjenner det åpenbare.

Det verset Du henviser til er bevisst omskrevet av DRKK, det for å kunne skjule at de bedrar menneskeheten.

Dette er teksten i grunnteksten:

Rev 22:14 Blessed are they that do his commandments, that they may have right to the tree of life, and may enter in through the gates into the city.


Velsignet er de som gjør Guds bud, (de ti bud, de moralske bud) Kun de har tilgang til Livets Tre og kan komme inn i Byen (Jerusalem som er i himmelen).

Og slik går det med de som skriver om Åpenbaringen:


Rev 22:18-19
For I testify unto every man that heareth the words of the prophecy of this book, If any man shall add unto these things, God shall add unto him the plagues that are written in this book: And if any man shall take away from the words of the book of this prophecy, God shall take away his part out of the book of life, and out of the holy city, and from the things which are written in this book.

Ja det er muligens en rett oversettelse etter grunnteksten.

Og hvem er det så som gjør Guds bud?

Jo det gjorde Gud for oss (Rom 8,3),

det er derfor vi har fått vasket våre kapper,

vi har fått tilregnet denne renhet ved ved tro (Rom 3, 21-26).

Det handler altså ikke om å gjøre seg rettferdig ved Guds bud,

men om å tro seg til frelse ved det Gud har gjort for oss.

Syns kanskje denne mening kommer bedre frem i en vanlig

bibeloversettelse enn ved en ordrett gjengivelse av grunnteksten.

Å "gjøre Guds bud" i Åp 22,14 må altså ses i sammenheng

med resten av Guds ord for at man skal få den rette mening.


Nå er ikke dette en forsvarstale for den ene eller den andre

grunntekst eller bibeloversettelse, men bare et lite forsøk på

å forklare hva som antagelig er den mest fornuftige

tolkning av dette verset i Åpenbaringsboken.



[Redigert den 14-1-2016 kl 23:19 av gana]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 15-1-2016 kl 00:49


Det er merkelig hvordan presteskapet i GTs tid stod imot Guds profeter og steinet de fordi de viste til loven og ba dem holde Guds bud. Den samme lovløshet ser vi i dag.

Vi vet synd er lovbrudd og at den lovløse falskes evangelium er til himmelen med synd/ lovbrudd.


Rom 8,4 og 7
forat lovens krav skulde bli opfylt i oss, vi som ikke vandrer efter kjødet, men efter Ånden.
fordi kjødets attrå er fiendskap mot Gud – for det er ikke Guds lov lydig, kan heller ikke være det –

1 Joh 2,1 Mine barn! dette skriver jeg til eder forat I ikke skal synde; og om nogen synder, da har vi en talsmann hos Faderen, Jesus Kristus, den rettferdige,

1 Joh 2,3 Og derav vet vi at vi kjenner ham: om vi holder hans bud.

Åp 12,17 Og dragen blev vred på kvinnen og drog avsted for å føre krig mot de andre av hennes ætt, dem som holder Guds bud og har Jesu vidnesbyrd.

Åp 14,5 og i deres munn er ikke funnet løgn; for de er uten lyte.

Åp 14,12 Her er de helliges tålmodighet, de som holder Guds bud og Jesu tro.



Ja, de lyver så de tror løgnen, endrer Guds ord, bud og tider, og med det tråkker de ned sannheten og ender med å forfølge Guds folk fordi de tror Ham og Hans rettferd.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2179
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 15-1-2016 kl 01:20


Kjempegreit at du vil holde loven, men problemet ditt er at du også ser ut til å ville frelses ved loven.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 15-1-2016 kl 10:54


Jeg ønkser/ vil leve i henhold til Han Rikes standard. Jeg ønsker å være der, problemet er nok heller at du ikke tror Gud kan gjøre det mulig for oss. Derfor tillegger du det kjødelige Jeget i meg som den som vil holde loven slik at Gud slipper å gjøre noe med, slik du velger å se det; "særtilfellet" meg.
Jeg rett og slett elsker Hans lov fordi den gir oss alle frihet og fred og det er ikke noe Jeg i og av meg selv har oppdaget. Det er noe Han har lært meg men det krever da at vi dør fra oss selv slik at vi innser at Han er vårt eneste håp. Da først kan vi se Hans rike.

Det ikke ikke slik at Jeg i meg selv gjør i egen kraft, det er Han som gjør det i oss. Guds kraft! Av nåde gjør Han det men vi må da tro Han kan gjøre det også da. Ser vi på Jesus og tror Han kom i kjød som oss og ser på frelsesplanen i GT så er det metodisk og i det rettferdig slik Han har valgt Veien, Sannheten og Livet. NT Åpenbarer Veien, Sannheten og Livet.


Jer 31,33 men dette er den pakt jeg vil oprette med Israels hus efter de dager, sier Herren: Jeg vil gi min lov i deres sinn og skrive den i deres hjerte, og jeg vil være deres Gud, og de skal være mitt folk;

Jer 32,39 Og jeg vil gi dem ett hjerte og lære dem en vei til å frykte mig alle dager, så det må gå dem vel, dem og deres barn efter dem.

Esek 11,19 Og jeg vil gi dem ett hjerte, og en ny ånd vil jeg gi i deres indre; jeg vil ta bort stenhjertet av deres kjød og gi dem et kjødhjerte,

Esek 36,26 Jeg vil gi eder et nytt hjerte, og en ny ånd vil jeg gi inneni eder, og jeg vil ta bort stenhjertet av eders kjød og gi eder et kjødhjerte.

Hebr 8,10 For dette er den pakt som jeg vil oprette med Israels hus efter hine dager, sier Herren: Jeg vil gi mine lover i deres sinn, og jeg vil skrive dem i deres hjerte, og jeg vil være deres Gud, og de skal være mitt folk,


Denne pakt er fra, for oss hedninger gjeldende fra da Ånden også falt på hedningene rett etter steiningen av Stefanus år 34 e. Kr.

Se åpnings innlegget og de muligheter Han gir oss på Veien der.

[Redigert den 15-1-2016 kl 09:55 av LeifG]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 15-1-2016 kl 13:54



Det er mye ved denne profetien som ikke er oppfyllt.


Sitat:


34 Da skal ingen lenger
undervise sin neste og sin bror
og si: «Kjenn Herren!»
For de skal alle kjenne meg,
både små og store, sier Herren.
For jeg vil tilgi skylden deres
og ikke lenger huske synden.



Denne delen av profetien er IKKE oppfyllt.

Hadde den vært oppfyllt ville ikke vi ha sittet her å
diskutere side opp og side ned.

Innenfor alle menigheter som tilhører den luterske
protestantsime (innkl. SDA) så er det stor uenighet
om mangt. Ikke bare detaljer, men slikt som
det fysiske Israel eller det "åndelige Israel" (som ikke finnes spor
etter i bibelen. Luthers protestantisme luket ut det fysiske
Israel og erstattet det med et åndelig Israel.

Ha en god Sabbat :)

Snart er det Påske, jeg ønsker ikke å feire pavens påske.
Jeg er så sikker på at det bare finnes En Påske, Herrens
Påske. Kom ut av Babylon :)

Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 15-1-2016 kl 19:34


Sitat: skrevet av Viking  

Det er mye ved denne profetien som ikke er oppfyllt.


Sitat:
34 Da skal ingen lenger
undervise sin neste og sin bror
og si: «Kjenn Herren!»
For de skal alle kjenne meg,
både små og store, sier Herren.
For jeg vil tilgi skylden deres
og ikke lenger huske synden.


Denne delen av profetien er IKKE oppfyllt.

Hadde den vært oppfyllt ville ikke vi ha sittet her å diskutere side opp og side ned.


Pakten er her fordi om ikke alle ikke er med Viking. Den er ikke oppfylt men den oppfylles. Det var mye uro også ved og etter Sinai men pakten/ muligheten var der. Den dagen den er oppfylt er folden full og nådedøren stengt.
Bare tenk over det.

Sitat:
Innenfor alle menigheter som tilhører den luterske protestantsime (innkl. SDA) så er det stor uenighet om mangt. Ikke bare detaljer, men slikt som det fysiske Israel eller det "åndelige Israel" (som ikke finnes spor etter i bibelen. Luthers protestantisme luket ut det fysiske Israel og erstattet det med et åndelig Israel.


At det er her uenighet er det en forklaring på, bare se åpningsinnlegget. Hadde man trodd Moses og profetene, hadde man også trodd Guds Lam, Jesus Kristus. Kirken tror ikke på Moses og profetene, ei heller de fleste protestanter etter den industrielle rev og darwinismens inntog. (Frafallet har vært).
Tror man det er veien åpen Viking.

"34 Da skal ingen lenger undervise sin neste og sin bror
og si: «Kjenn Herren!»
For de skal alle kjenne meg, både små og store, sier Herren.
For jeg vil tilgi skylden deres og ikke lenger huske synden."



Hvorfor? Jo, den forklaringen kan man få om man tror på åpningsinnlegget og gransker ut om det kan være slik.
Å kalle denne veien for erstatningsteologi er å bastant forlange å forbli blind for muligheten igjennom Åndens falle på kun jøder rett etter Kristi himmelfart. De er den sanne Menighet og til de ble hedn ingene innlemmet 3,65 år etterpå.

Sitat:
Ha en god Sabbat :)


Det ønsker jeg deg også Viking! :)

Sitat:
Snart er det Påske, jeg ønsker ikke å feire pavens påske. Jeg er så sikker på at det bare finnes En Påske, Herrens Påske. Kom ut av Babylon :)


Bra, hedenskapen skal vi la være å frembringe/ fremelske. Påsken er jo forøvrig oppfylt, som også pinsen er. SDA mener det er de to siste høytidssabbater som enda ikke er oppfylt. Den nest siste er på god vei til å starte men ingen unntatt Gud kjenner dagen og timen her.

Ser du påsken, og dåpen i helligdomstjenesten?

[Redigert den 15-1-2016 kl 18:35 av LeifG]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2179
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 15-1-2016 kl 22:36


Sitat: skrevet av LeifG  
Jeg ønkser/ vil leve i henhold til Han Rikes standard.

Bra det. Hvordan går det? Klarer du det?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 15-1-2016 kl 22:51


?

Igjen, det er ikke Jeg som klarer det. Det er Han som klarer det i oss, det er Han som skriver loven i vårt hjerte og sinn.., ja gir oss en helt ny frisk ånd.

La oss se på hva Han gir oss i sitt ord til oss, ikke hva du eller jeg klarer, tror eller vil. Det kommer helt klart og tydelig frem at du ikke tror på hva Han gir men hva Jeget/ kjødet kan klare, tro og vil.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2179
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 15-1-2016 kl 23:01


Greit det. Men det jeg lurte på var hva du klarer. Du skrev jo at "Gud kan gjøre det mulig for oss."
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 15-1-2016 kl 23:11


Se på Jesus og følg Ham. Hva er konsekvensen?

Enten så ser du det eller så vil du ikke se det.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 15-1-2016 kl 23:14



Jo, da Leif. Vi skal nok oppleve sannheten en dag:)

Jeg er nok ganske fysisk i min tankegang når jeg leser
bibelens profetier:)

Hvis vi ser litt tilbake i denne profetien så ser vi at Gud er
nesten utålmodig når Han oppfordrer Sitt folk om å komme
tilbake til det land Han gav Jakobs etterkommere.

Jer. 31
Sitat:

8 Se, jeg fører dem tilbake fra landet i nord,
jeg samler dem fra jordens ytterste ende.
Blant dem er det både blinde og halte,
gravide og fødende kvinner;
de vender tilbake i store flokker.



Sitat:

21 Reis merkesteiner,
sett opp veimerker!
Legg nøye merke til den veien du gikk!
Vend tilbake, jomfru Israel,
tilbake til disse byene dine!

22 Hvor lenge vil du snu deg hit og dit,
du frafalne datter?
Nå skaper Herren noe nytt i landet,
en kvinne skal verge en mann.




Gud bearbeider sitt folk og vet de vil komme tilbake.
Staten Israel i dag er veldig liten i forhold til det
de gamle profetene beskriver og vi kan si med sikkerhet at
denne begivenhet ikke er oppfyllt ennå. Når dette skjer
vil Gud gi de et nytt hjerte osv.

Pr i dag er det ukjent for de fleste hvem overhode Israel og Juah
er. Det er helt klart at drkk kirke skårer på å påstå at det
finnes et åndelig Israel i profetiene, men de skal få se,
Guds profetier vil bli veldig fysiske når den dag kommer.

Hans folk måtte miste sin identitet for at satan ikke skulle
knekke alle, da hadde jo ikke profetiene gått i oppfyllelse.
Ikke for at de har vært så "flinke", men for at Gud er ærekjær
og holder ord.

Lærerikt å lese innleggene :)

Kom til å tenke på en "meddebatant" vi hørte mye til på
"Jesus online forumet". Wizzard fra sørvestlandet, har du sett
han på andre forum?

.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2179
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 15-1-2016 kl 23:56


Sitat: skrevet av LeifG  

Se på Jesus og følg Ham. Hva er konsekvensen?

Konsekvensen er nok at man da ser sin synd veldig klart.

«Ve meg! Det er ute med meg.
For jeg er en mann med urene lepper,
og jeg bor i et folk med urene lepper,
og mine øyne har sett kongen,
Herren over hærskarene.»

(Jes 6,5)

Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 16-1-2016 kl 10:07


Sitat: skrevet av gana  
Sitat: skrevet av LeifG  

Se på Jesus og følg Ham. Hva er konsekvensen?

Konsekvensen er nok at man da ser sin synd veldig klart.

«Ve meg! Det er ute med meg.
For jeg er en mann med urene lepper,
og jeg bor i et folk med urene lepper,
og mine øyne har sett kongen,
Herren over hærskarene.»

(Jes 6,5)


Ja, og når du ser/ erkjenner din synd vet du at du ikke fortjener å leve. Da erkjenner man at man ødelegger seg selv, sin neste, skaperverket og at Skapere døde for denne synd.

Da tilbyr Jesus på korset sin død for din synd, for syndens lønn er døden. Derfor:

Hebr 4,15-16 For vi har ikke en yppersteprest som ikke kan ha medynk med våre skrøpeligheter, men en sådan som er blitt prøvd i alt i likhet med oss, dog uten synd.
La oss derfor trede frem med frimodighet for nådens trone, forat vi kan få miskunn og finne nåde til hjelp i rette tid.



La oss se på Jesus og følge Ham. Ba ikke Jesus om nåde og hjelp?


Hebr 5,7-8 Og han har i sitt kjøds dager med sterkt skrik og tårer frembåret bønner og nødrop til ham som kunde frelse ham fra døden, og han blev bønnhørt for sin gudsfrykt, og således lærte han, skjønt han var Sønn, lydighet av det han led,


Er ikke dette nådens vei?

1 Joh 2,1 Mine barn! dette skriver jeg til eder forat I ikke skal synde; og om nogen synder, da har vi en talsmann hos Faderen, Jesus Kristus, den rettferdige,


Så er det ikke slik at om vi virkelig erkjenner og angrer vår synd, legger denne synd på Jesus slik at Han dør for oss pga denne synd. Vil ikke Han endre våre tanker og følelser slik at vi ikke gjør den samme synd igjen? Er ikke denne veien en helliggjørende vei? Om vi tror trofast og av hele oss på denne vei, går på denne vei Han har tilbudt vil ikke Han se oss som syndfrie? Vil Han ikke se Jesus i oss?

Hebr 5,7-8 Og han har i sitt kjøds dager med sterkt skrik og tårer frembåret bønner og nødrop til ham som kunde frelse ham fra døden, og han blev bønnhørt for sin gudsfrykt, og således lærte han, skjønt han var Sønn, lydighet av det han led,


Hvis man forfølger denne vei inn i helligdomstjenesten og ser Jesu blod og vei der inn. Er ikke individenes forsoning med Gud og Hans rike der inne? Den som vi ser i NT og her over i åpningsinnlegget? Legger vi ved godviljen og ikke forherder oss kan man se.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
 Sider:  1    3  4

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen