Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
 Sider:  1  2    4
Forfatter: Tittel: Mary Katryn Baxter og "En Gudommelig åpenbaring av Helvete"
wbrochs
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1402
Registrert: 7-6-2004
Bosted: norvegen
Brukeren er frakoblet

Humør: Radikal kristen

[*] opprettet den 29-1-2008 kl 21:02


Sitat:
Opprinnelig postet av Lexus
Greit nok det Viking, men versene er sanne nok, og tekstene er odrett skrevet ned, det som er føyd til er satt i parantes og er kun fyllord,vil bare for ordens skyld gjøre oppmerksom på i slutten av brevet til sin sønn Cesar skriver Nostradamus:
"Dette sverd vil ramme Jorden flere ganger, for stjernene krever denne revolusjon. Herren har også sagt; “Slik vil jeg hjemsøke deres synder med jernris og deres misgjerninger med plager” For han vil ikke forbarme seg, min sønn, ikke før den største av alle mine profetier er gått i oppfyllelse."

Han mener selvfølgelig vers 1.48, hvor jeg nevnte at hans spådommer gikk fram til det 7. årtusen og lyder slik: (Etter at det er) gått tyve år av Månens styre, vil en annen sitte inne med dens/sitt monarki (i/til) syv tusen år, da så Solen overtar dens trette liv, da (vil) min profeti gå i oppfyllelse.

[Redigert den 29-1-2008 av Lexus]

Tror du virkelig på spådommene til Nostradamus? Hvilken verdi mener du de har i forhold til Bibelens tale?




Ham gir alle profetene det vitnesbyrd at hver den som tror på ham, får syndenes forlatelse ved hans navn. Apg 10:43
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Lexus
Veteran
*****




Innlegg: 636
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 30-1-2008 kl 00:22


Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Tror du virkelig på spådommene til Nostradamus? Hvilken verdi mener du de har i forhold til Bibelens tale?


Ja, jeg gjør faktisk det wbrochs, i de senere år har jeg faktisk bare basert mine studier av Bibelen, nettopp på grunnlag av det han skriver om.
Det har gitt meg en helhetlig forståelse av hele Skriften, hvor
Nostradamus skriver at hans skrifter er skrevet på basis av De Hellige Skrifter som aldri kan ta feil.
Derved skulle jeg vel ha et godt grunnlag til å bygge videre på, men siden Nostradamus også ser at noen som tror på ham vil få problemer med Kritikerne, har han unnlatt å skrive mer enn det han har gjort angående sine nattlige studier.
Jeg er vel en av dem som blir rammet?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
wbrochs
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1402
Registrert: 7-6-2004
Bosted: norvegen
Brukeren er frakoblet

Humør: Radikal kristen

[*] opprettet den 30-1-2008 kl 01:19


Sitat:
Opprinnelig postet av Lexus
Ja, jeg gjør faktisk det wbrochs, i de senere år har jeg faktisk bare basert mine studier av Bibelen, nettopp på grunnlag av det han skriver om.
Det har gitt meg en helhetlig forståelse av hele Skriften, hvor
Nostradamus skriver at hans skrifter er skrevet på basis av De Hellige Skrifter som aldri kan ta feil.
Derved skulle jeg vel ha et godt grunnlag til å bygge videre på, men siden Nostradamus også ser at noen som tror på ham vil få problemer med Kritikerne, har han unnlatt å skrive mer enn det han har gjort angående sine nattlige studier.
Jeg er vel en av dem som blir rammet?


Tror du Nostradamun sine spådommer er nødvendige eller viktige for å kunne tolke Bibelen rett?




Ham gir alle profetene det vitnesbyrd at hver den som tror på ham, får syndenes forlatelse ved hans navn. Apg 10:43
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Lexus
Veteran
*****




Innlegg: 636
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 30-1-2008 kl 11:11


Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs

Tror du Nostradamun sine spådommer er nødvendige eller viktige for å kunne tolke Bibelen rett?


Sitat:

Jeg tror de er viktige dersom en forstår dem på riktig måte, men de er ikke nødvendige.
Hvis du har tro på at skriftene oppklarer seg selv, går det fint uten nødvendig kjennskap til Nostradamus.
Er en derimot interessert i en utvidet fordypning i skriftene er Nostradamus skriverier absolutt oppklarende, og en kan faktisk gå rett inn i Bibelen for nesten hvert vers av Nostradamus, en får da en ah - opplevelse.
Imidlertid er det veldig vanskelig å få tak i Nostradamus samlede profetier, og som i tillegg bør være av Riomutgaven som er den som er nærmest orginalutgaven. Den finnes ikke på norsk.
Nesten alle utgivelser er i tillegg ferdig tolket av oversetterne med ulike tolkninger av hver utgave, ikke rart folk mistror profetiene hans.
Størstedelen av alle hans profetier er oversatt og tolket til hendelser som ligner og slik er det også med De Hellige Skrifter også, som er skrevet som billedspråk, men leses og oppfattes som riktig tekst.
For å dra en sammenlikning så sier Nostradamus at han med vilje har gjort sine vers uklare, og det samme er det også med Bibelen, verre er det å få gehør for det, selv når jeg tar frem eksempler.
Jeg har faktisk stilt mange spørsmålstegn i dette forum uten at noen har kunnet svare meg konkret på disse, men allikevel finnes der ikke tvil i troen på det som blir trodd på.

Siden jeg forstod Nostradamus ekstreme tilknytning til skriftene og hans regnemåte, forstod jeg også at alle de oversetterne jeg hadde lest fra, tok feil, at hans spådommer ikke startet umiddelbart etter at han skrev dem, men hadde en fastsatt begynnelse i fremtiden, og den har nå begynt. Han skriver også at hans spådommer er kontinuerlige, altså fortløpende uten noe særlig opphold i 2240 år og slutter år 3797 eller som han skriver i vers 1.48 : i det 7. Årtusen når Solen (Kristus) overtar Månens trette liv. da vil min profeti gå i oppfyllelse. (Månen er selvfølgelig symbol for en organisasjon eller lignende.)
Altså er det få av versene som har gått i oppfyllelse enda, og det skal vi være glade for at vi slipper å oppleve størstedelen av den tiden han beskriver.
Det finnes i underkant av 1000 vers av ham og det sier seg selv at hans spådommer spredt på 2240 år statistisk sett ikke gir mer en 0.45 oppfyllelse pr. år.

Hendelsene 11.sep. 2001 har jeg allerede krysset av som sann profeti, og lyder slik: Når kragen på det helt av takstensammenføyde i syv timer skriker (Pentagonbygningen) (og) døden er varslet (det er også riktig beskrevet, det kom frem i etterkant) en statue farget av blod (frihetsstatuen symboliserer byen døden skulle inntre i, New York)
Resten av verset indikerer fortsettelsen: (Når) Tyrannen (er) drept, (vil) folket be til gudene*. (Ordene i parentes er tilføyd, om tyrannen, se Salm.37.35)
Dette betyr at det blir igangsatt en klappjakt på gjerningsmennene**, og det gikk ikke lenge før Osama bin Laden fikk stempelet av G.W. Buch: en tyrann, mens Alquida kalte Buch en hund siden han ble redd og ikke opptrådte offentlig på flere dager etterpå.
Språkbruken for de aktuelle tidene er også tatt med som billedspråk i Bibelen - Jes.66.3.
Nå sier Nostradamus videre om denne jakten:
*1.91: Gudene vil la menneskene få inntrykk av at de er **opphavsmenn til den store konflikten; Innen Himmelen (blir) sett skyfri, (svinges) sverd og lanse, (så) at der blir større sorg mot venstre hånd.

Dette verset gir også bibelsk mening, da skriftene beskriver disse gudene slik:

Kunngjør hva som skal komme heretter, så vi kan vite at dere er guder! Ja, gjør noe godt eller ondt, så vi med forundring kan se det alle sammen! (Jes.41.23)
Fortsettelsen på dette lyder slik, 2.Krøn.13.9:
Har dere ikke jaget bort Herrens prester, Arons sønner, og levittene og selv gjort dere prester, som folkene i hedningelandene gjør? Hver den som kommer med en ung okse og sju værer for å bli vigslet til prest, han blir prest for disse guder som ikke er guder.
OG:
Den gang da dere ikke kjente Gud, trellet dere under de guder som i virkeligheten ikke er guder. (Gal.4.8)
Videre skriver Nostradamus om opphavsmennene (gudene):
11.21: Opphavsmennene til ulykkene vil begynne å regjere i år 607 uten skånsel over alle undersåtter som tilhører iglen, og deretter vil han gå i seg selv litt etter litt.
I det frie land vil han atter tenne sin ild, idet han vender tilbake (til) den (han) er utgått fra.
År 607 er samme årstall som jeg før har bekjentgjort:
6.54: Ved daggry, når hanen galer andre gang*, kommer de fra Tunis, fra Fès og fra Bajaia, kongen av Marokko er tatt til fange av Araberne år 1607 innenfor liturgien.

Det frie land er ikke helt enkelt å tolke, den bibelske forklaring av dette ordet, er de uten port eller bom og kan for så vidt indikere Eu’s frie grenser? På den annen side kan det også bety at vesten har befridd Israel, som ansees som et fritt land i forhold til den øvrige arabiske verden, selv om det ikke kan se slik ut i dag.

Et annet vers jeg kan kommentere som ikke behøver å ligge så langt unna før det går i oppfyllelse.
Mayjafolket hadde en kalender som slutter i år 2012, da skulle blant annet husdyr til og med kunne tale.
Det er nok også billedspråk - hus er et ord vi bruker om kongehus, regjeringshus, dvs. vi bruker hus om et lands styressett, tilføyer vi ordet dyr, blir dette lands styresett ikke gode å ha med å gjøre når de blir som dyr. Nostradamus har et vers som kan bety nettopp dette årstall uten at dette er nevnt, men i stedet bruker han mayafolkets uttalelser som varsel.

3.44: Når menneskets husdyr gir seg til å tale etter store anstrengelser og sprang, vil det - fra lyn til jomfru - være så ondsinnet (at det blir) tatt opp fra jorden og opphengt i luften.
Mye av dette synes uforståelig, men ser en etter i skriftene gir dette meninger:
Vi vet for eksempel at kua er et husdyr, Bibelen er ikke helt enig i dette fordi dette er billedspråk og sier, Hos.4.16: For Israel er som en ustyrlig ku…
Når det gjelder lynet er det også billedspråk og Bibelen sier om det, Luk.10.18: Jeg så Satan falle ned fra himmelen som et lyn.
Om jomfruen som også er billedspråk sier Bibelen, Jer.18.13: Derfor sier Herren: Spør blant hedningefolkene: Hvem har hørt slikt? Grufulle ting har jomfruen Israel gjort.
Da får vi rette blikket dit i 2012 og se hva som vil skje, kanskje har Nostradamus rett igjen.
Han og også nyhetskanalene benevner de vestlige soldatene som dro til Irak på jakt etter opphavsmennene for ”korsfarere” siden de tilhører den kristne tro.
Og det synes også som at Nostradamus også nevner invasjonen i Irak:
3.61:
Den store korsbærende bande* og sekt** vil reise seg i Mesopotamia (Irak) (Den får) lettsindig selskap fra den nære flod, som slik lov vil regne som fiendtlig.

* Dette mener jeg indikerer USA, **og sekten er soldatenes religion, kristendommen,som gjør opprør i Irak, de vil jo innføre demokrati, mens den nære flod er folk som vil motkjempe okkupasjonen som fiendtlig med selvmordsbombere, de kommer for eksempel over grensene fra Iran og Tyrkia.

Jeg tror vi kan ta Nostradamus litt mer på alvor nå.

Mvh Lexus


[Redigert den 30-1-2008 av Lexus]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
mhusoy
Moderator
*******




Innlegg: 741
Registrert: 20-12-2005
Bosted: Trondheim
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 5-2-2008 kl 16:42


Kolosserne 2:18:

La ingen frarøve eder kamp-prisen, om nogen prøver på det ved ydmykhet og engle-dyrkelse, idet han gir sig av med syner, blir opblåst uten grunn av sitt kjødelige sinn

[Redigert den 5-2-2008 av mhusoy]




\"Ingen har større kjærlighet enn denne, at han setter sitt liv til for sine venner.\" Joh. 15:13
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lexus
Veteran
*****




Innlegg: 636
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-2-2008 kl 09:33


Sitat:
Opprinnelig postet av mhusoy
Kolosserne 2:18:

La ingen frarøve eder kamp-prisen, om nogen prøver på det ved ydmykhet og engle-dyrkelse, idet han gir sig av med syner, blir opblåst uten grunn av sitt kjødelige sinn

[Redigert den 5-2-2008 av mhusoy]


Sitat:

Ja, la oss stå sammen mot å dyrke himmelens hær, det er blant annet dette Nostradamus advarer oss mot.

Men Gud vente seg bort og overgav dem til å dyrke himmelens hær, som det står skrevet i profetenes bok: Israels hus! Gav dere meg vel slaktoffer og andre offer i førti år i ørkenen? (Apg.7.42)

På grunn av Jakobs frafall skjer alt dette, for de synder Israels hus har gjort. Men hva er Jakobs frafall? Er det ikke Samaria? Og Judas offerhauger? Er det ikke Jerusalem? (Mika 1.5)

Verset som du siterte (Kol.2.18) har henvisning til Jerm.29.8:

For så sier Herren, hærskarenes Gud, Israels Gud: La dere ikke narre av profetene og spåmennene som er hos dere! Lytt heller ikke til de drømmer som dere selv har!
(Les Nostradamustråden og brevet til Cesar)

Dersom verset her skulle være myntet på Nostradamus kan jeg fortelle at han slett ikke var hos dem, det er likere å følge skriftens tråd om dette, og ikke fantasien, verset (Jer.29.8) har også en videre henvisning til Jer.27.14-16:

Hør ikke på profetene som sier til dere: Dere skal ikke komme til å tjene Babels konge! For det er løgn de profeterer for dere.
Jeg har ikke sendt dem, sier Herren, men de profeterer løgn i mitt navn. Derfor må jeg drive dere bort, og dere må gå til grunne, dere og de profetene som profeterer for dere.
Til prestene og hele dette folket talte jeg og sa: Så sier Herren: Hør ikke på profetene når de profeterer for dere og sier: Se, karene fra Herrens hus skal føres tilbake fra Babel nå snart! For det er løgn de profeterer for dere.

Altså kan ikke dette ha noe med Nostradamus å gjøre, som kun forteller det samme som Bibelen gjør på en mer lettfattelig måte.

Profetene som det tales om her blir kalt for løgnprofeter - Jer.23.25-26, og hos Jes.9.14-16 kan du lese dette:

Derfor hogger Herren av Israel både hode og hale, både palmegren og siv, alt på èn dag.
Eldste og aktet mann er hodet, en profet som lærer løgn er halen.
Dette folks førere er forførere. og de av folket som lar seg føre, er fortapt.

Nostradamus var heller ingen fører, som er antikrist, disse profetene er forførere, som er antikrists folk.




[Redigert den 6-2-2008 av Lexus]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
carlwaylon
Forumaspirant
*




Innlegg: 1
Registrert: 9-2-2008
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 9-2-2008 kl 20:31


Joda, men legg merke til hva Gud sier i denne forbindelse:

"Det har aldri vært i mine tanker". Skulle Han da kaste mennesker i en ildsjø for evig??




Den som vil tilbe Faderen må tilbe Ham i Ånd og sannhet
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 9-2-2008 kl 21:03


Jeg er ikke noe Nostredamus fan, men bare for å nevne det så kommer et program om ham i History Channel førstkommende onsdag kl. 2000.

History channel, er det "frimurer" kanal??
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lexus
Veteran
*****




Innlegg: 636
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 10-2-2008 kl 13:33


Sitat:
Opprinnelig postet av Viking
Jeg er ikke noe Nostredamus fan, men bare for å nevne det så kommer et program om ham i History Channel førstkommende onsdag kl. 2000.

History channel, er det "frimurer" kanal??


Skal prøve å få med meg dette, men tror ikke det er verdt å se på, de aller aller fleste tolkninger av ham er gjort på feil grunnlag, som tolker kun et og et vers separat til en enkelthendelse.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
 Sider:  1  2    4

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen